המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P טיפס לשיא חדש וחתם שבוע חיובי רביעי ברציפות. זאת על רקע עונת הדוחות שנמצאת בעיצומה ונעילה חיובית בבורסות אירופה.

 

עונת הדוחות בעיצומה, ורצף של חברות דיווחו היום לפני תחילת המסחר. נציין את ג'נרל אלקטריק  ואמריקן איירליינס . ג'נרל אלקטריק עברה לרווח רבעוני לאחר הפסד ברבעון השני של 2015, בעוד ההכנסות עלו ל-33.5 מיליארד דולר.

"עונת הדוחות עולה על הציפיות", מציין פטר קרדילו, כלכלן ראשי בחברת First Standard Financial. עם זאת הוא מוסיף באותה נשימה כי זה בערך הגורם היחידי שנותן רוח גבית לשוק המניות.

הנפט ירד היום ביותר מ-1% על רקע ספקולציות לפיהן עיראק תגדיל את תפוקת הנפט שלה. הנפט מסוג WTI ננעל בירידה של כ-1.3% לרמה של 44.2 דולר לחבית. הברנט נפל בכ-1.6% לרמה של 45.5 דולר לחבית, הרמה הנמוכה מזה כ-3 חודשים.

לוח המאקרו היה דליל היום, ולאחר פתיחת המסחר פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני (PMI) לחודש יולי, שטיפס לרמה של 52.9 נקודות, בעוד בשוק ציפו לעלייה לרמה של 51.9 נקודות לאחר קריאה של 51.3 נקודות בחודש הקודם. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

"השווקים חוו אתמול יום של ירידות, בצל שילוב רע של דוחות כספיים מאכזבים, אי פעולה מצד בנקים מרכזיים וחששות בנוגע לכלכלה הגלובלית. הירידות הללו לא צריכות להפתיע איש, השווקים המרכזיים בעולם עייפים", ציינו ב-FXTM.

פייפאל , סטארבקס , ויזה  וצ'יפוטלה  ריכזו עניין לאחר שסיכמו אמש לאחר נעילת המסחר את הרבעון החולף.

AMD  דיווחה אמש כי עברה לרווח רבעוני והודיעה כי הכנסותיה הרבעוניות רשמו עלייה, לראשונה מזה כשנתיים.

אינטל  הוסיפה לרכז עניין לאחר שנפלה אמש בצל תוצאות רבעוניות מאכזבות. מאידך, איביי  זינקה אמש בחדות לאחר שהיכתה את התחזיות המוקדמות.

"בלומברג": ורייזון  עשויה להודיע בימים הקרובים על רכישת עסקי הליבה של יאהו .

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]