עסקת אלרגן יוצאת לדרך. טבע  קיבלה את האישור האחרון לביצוע העסקה מהרשות להגבלים האמריקאית ובכך העסקה יכולה לצאת לדרך. "אנו שמחים שהשלמנו את קבלת כל האישורים הרגולטוריים הנחוצים לרכישת אקטביס ג'נריקס," אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע. "רכישה זו היא מהלך טרנספורמטיבי לטבע ומאפשרת לנו יצירת פלטפורמה ייחודית ומבודלת בתעשיית הפארמה הגלובלית".

ויגודמן אמר עוד כי "התעשייה הגנרית היא אחת מהאטרקטיביות ביותר בעולם בשיעורי צמיחה, רווחיות, החזר למשקיעים ותרומה למערכות בריאות ולקהילות ברחבי העולם. טבע החדשה ממוצבת באופן אידיאלי בכדי לממש את ההזדמנויות הגדולות הטמונות בענף הפארמה הגלובלי בכלל ובארה"ב בפרט. לטבע יהיו כעת יכולות מחקר ופיתוח וצבר המוצרים הטובים בתעשייה. ארון התרופות ופורטפוליו המוצרים הגדולים בעולם; אחת מתשתיות התפעול התחרותיות ביותר בתעשייה; פריסה שיווקית גלובלית ויכולות חדירה לשוק - כל אלה יאפשרו לנו להשיג תוצאות טובות יותר לטובת מטופלים, מערכות בריאות ומשקיעים ברחבי העולם. בעקבות העסקה, נפתח בפנינו מגוון אפשרויות חדשות בתחומי הגנריקה ותרופות המקור". 

עם השלמת העסקה, יהיו לטבע כ-338 בקשות אישור מוצר הממתינות לאישור ה-FDA. טבע  תהיה המובילה בהגשות first-to-file בארה"ב, עם כ-115 בקשות פתוחות. בנוסף, תהיה לחברה נוכחות מסחרית ב-80 שווקים, והיא תהיה אחת משלוש החברות המובילות ביותר מ-40 שווקים.

בטבע מעריכים כי העסקה תפיק סינרגיות תפעוליות ומיסוי של 1.4 מיליארד דולר עד סוף 2019. העסקה תתרום לצמיחה ברווח למניה על פי non-GAAP:בשיעור של כ-14% ב-2017, וכ-19% ב-2019, ותייצר החזר על השקעת הון של 9.3% עד סוף 2019. החברה המאוחדת צפויה לייצר תזרים מזומנים חופשי של יותר מ-25 מיליארד דולר מסגירת העסקה ועד סוף 2019.

תזרים זה יאפשר הפחתת מינוף מהירה וייצור את המקורות להשקעה בהמשך ההתפתחות האסטרטגית של המודל העסקי של טבע הן בתחום תרופות המקור והן בשילוב בין תחומי הגנריקה ותרופות המקור, תוך הרחבת הפרישה הגיאוגרפית של טבע בשווקי צמיחה חשובים.

בטבע מציינים הערב כי העסקה צפויה להיסגר בשבוע הבא.

 

טבע החלה במהלך הסגירה של העסקה כבר בשבוע שעבר כשהשלימה את מימון התהליך במהלך שנחשף ב"גלובס". החברה גייסה בשווקים האמריקאי, האירופי והשוויצרי כ-20 מיליארד דולר לאחר שמוקדם יותר גייסה 7 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות ו-5 מיליארד דולר באמצעות מימון בנקאי. העסקה כולה היא בעלות כספית כוללת של 40.5 מיליארד דולר כש-6.75 מיליארד דולר משולמים לאלרגן באמצעות מניות והיתר, כאמור, במזומן.