הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ועליות גם במדדי וול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת. מחזור המסחר בת"א היה נמוך יחסית גם היום והסתכם ב-978 מיליון שקל.

 

המשקיעים ברחבי העולם ממתינים להתייחסות מנגידת הפד ילן באשר למדיניות הריבית, בכנס השנתי של הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול, וזאת לאור התבטאויות של בכירי הבנק המרכזי בשבועות האחרונים, שרומזים כי הגיעה העת להעלות ריבית. 

אנליסטים מעריכים כי לא יהיו תנודות חריפות במסחר בוול סטריט השבוע, עד לנאומה של ילן. קרייג ארלם, אנליסט מ-Oanda, אמר כי "נכון להיום השוק מתמחר העלאת ריבית רק בחודש מארס 2017, ואם ילן אכן מתכננת העלאה כבר בספטמבר, היא צריכה לנצל את הבמה בג'קסון הול כדי להעביר את המסר ולהכין את השוק".

מכל מקום, רבים מעריכים כי בכל מקרה הפד ימתין לדוח התעסוקה לחודש אוגוסט, שנראה כי יהיה אחד הגורמים המשמעותיים שיכריעו את הכף באשר להעלאת ריבית אפשרית כבר בחודש הבא.

טאואר  ו-TPSCo הודיעו היום על טכנולוגיה חדשנית לפיתוח וייצור חיישני תמונה מתקדמים. טכנולוגיה זו תהיה זמינה במתקני הייצור העולמיים של החברה, כולל במתקן הייצור ביפן.

קבוצת דלק  והפניקס  הוסיפו לרכז עניין לאחר שדלק דיווחה אתמול כי חתמה על ההסכם למכירת מניותיה בקבוצת הביטוח לחברה הסינית פוג'יאן יאנגו גרופ תמורת כ-1.95 מיליארד שקל.

טבע  המשיכה לעמוד במוקד לקראת החלטת משרד הפטנטים האמריקאי מחרתיים בנוגע לפטנטים שמגנים על תרופת הקופקסון במינון הכפול (40 מ"ג).

קבוצת הראל  דיווחה היום  על מעבר להפסד של כ-13 מיליון שקל ברבעון השני השנה, מה שהוביל אותה להציג הפסד של כ-4 מיליון שקל במחצית הראשונה כולה. זאת, לעומת רווח נקי של כ-343 מיליון שקל ושל כ-419 מיליון שקל שרשמה אשתקד, בהתאמה.

עונת הדוחות לקראת סיום, והבוקר דיווחה גזית גלוב  כי ההכנסות מהשכרה הסתכמו ברבעון השני בכ- 1.523 מיליארד שקל, עלייה של 0.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-NOI הסתכם בכ-1.074 מיליארד שקל, עלייה של 3%. בשורה התחתונה, הרווח המיוחס לבעלי המניות רשם ירידה לכ-97 מיליון שקל לעומת כ-130 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]