חלל תקשורת נמכרת לתאגיד Xinwei תמורת 285 מיליון דולר

סכום זה משקף פרמיה של כמעט 30% על שווי החברה הישראלית אתמול ■ההסכם מותנה בין היתר באישורים רגולטוריים ושיגור מוצלח של "עמוס 6"

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

גופים סינים עתירי ממון ממשיכים לחפש עסקאות בישראל. לאחר כניסה לעסקי המזון המקומיים (תנובה), החקלאות (אדמה), האסתטיקה הרפואית (לומניס ואלמה לייזרס), הקוסמטיקה (אהבה) והפיננסים (ניסיונות לרכישת הפניקס, כלל ביטוח ובית ההשקעות מיטב דש), נמצא כעת גוף סיני בדרך לרכישת חברת לוויינים התקשורת חלל.

פחות מ-24 שעות מאז עדכנה החברה על מו"מ למכירתה, היום (ד') חלל דיווחה כי חתמה על הסכם לביצוע העסקה באמצעות מיזוג משולש הופכי, לידי תאגיד התקשורת הסיני Xinwei תמורת 285 מיליון דולר (כ-1.1 מיליארד שקל). סכום זה משקף פרמיה של כמעט 30% על מחיר השוק אתמול בבוקר, טרם הדיווח הראשון של החברה בנושא. מניית חלל, שאתמול קפצה ב-9% בעקבות הדיווח, נסחרת לפי שווי של כ-920 מיליון שקל.

לפי חלל תקשורת, ההסכם מול הסינים משקף תמורה של קרוב ל-14 דולר למניה, סכום המשקף פרמיה של כ-44% לעומת מחיר המניה הממוצע של חלל תקשורת בשלושה החודשים האחרונים. חלל תקשורת נמצאת בשליטת חברת יורוקום של שאול אלוביץ' (בעלי קבוצת בזק) והיא עוסקת באספקת שירותי תקשורת לוויינית באמצעות לווייני "עמוס". לפי חלל, Xinwei הרוכשת היא "קבוצת תקשורת סינית גדולה בעלת פעילות בינלאומית, אשר מספקת פתרונות לספקי טלקום".

לחברה הסינית פעילות בתחומי התקשורת הסלולרית, מכירת ציוד, שיתוף פעולה טכני וכן פעילות בתחומי לווייני התקשורת. נציגה בישראל הוא האלוף (מיל') עמי שפרן.

בחלל תקשורת ציינו כי הסכם המיזוג כולל התחייבות לשיתוף פעולה לאחר החתימה עד השלמתו. זו כפופה לכמה תנאים מתלים, ובהם אישור בעלי מניות חלל, אישורים רגולטוריים שונים, "היעדר שינויים מהותיים מסוימים לרעה במצב עסקיה של החברה", וכן שיגור הלוויין "עמוס 6" והשלמת בדיקה שלו במסלול. ההסכם ניתן לביטול בכמה תנאים, ובמידה ויבוטל בנסיבות מסוימות, ישלם הצד המפר את ההסכם לצד הנפגע פיצוי בשיעור של 15% מהתמורה.

חלל: צניחה בהכנסה ומעבר לרווח

החברה הסינית הרוכשת התחייבה להפקיד 3 מיליון דולר בחשבון נאמנות תוך 10 ימים מחתימת ההסכם, וכ-40 מיליון דולר נוספים עד 45 ימים ממועד החתימה. לאחר השלמת העסקה תמשיך חלל להיסחר בבורסה באמצעות סדרות האג"ח שלה, שהיקפן עומד על כ-1.6 מיליארד שקל ונסחרות בתשואות של עד 4.5%.

בשבוע שעבר סיכמה חלל, המנוהלת בידי דוד פולק, את הרבעון השני של השנה עם צניחה של 36% בהכנסותיה שעמדו על 17 מיליון דולר ושחיקה ניכרת גם ברווח הגולמי והתפעולי, אולם צמצום של קרוב ל-90% בהוצאות המימון שלה סייעו לה להציג רווח נקי של קרוב ל-5 מיליון דולר, אחרי הפסד דומה ברבעון המקביל אשתקד. בחודש שעבר דיווחה החברה כי חתמה על הסכם רב שנתי למתן שירותי תקשורת באמצעות לווייני "עמוס" לממשלת ישראל, שעתיד להניב סך הכנסות של 63 מיליון דולר, וכולל אופציה להארכת ההסכם.