בשוק ההון אוהבים את עסקת קסטרו , שתכניס את החברה לשווקים חדשים ותמצב אותה טוב יותר בתחרות המשתוללת בין חברות האופנה.

קסטרו תרכוש, כפי שנחשף ב"גלובס", 4 חברות: הודי'ס, קרולינה למקה, אקססוריז וטופ טן. עיקר הפעילות הנרכשת היא בקרולינה למקה, שעוסקת בשיווק של משקפי שמש.

הנתונים של החברה מרשימים ומשקפים שיעורי רווח גבוהים. כך, בשנת 2014 השיגה קרולינה למקה מכירות של 86.1 מיליון שקל, רווח תפעולי של 6.9 מיליון שקל ורווח נקי של 4.2 מיליון שקל. ב-2015 שיפרה החברה את הביצועים שלה והשיגה מכירות של 112.8 מיליון שקל (עלייה של 31% לעומת 2014), רווח תפעולי של 10.6 מיליון שקל (עלייה של כ-54% מול 2014) ורווח נקי של 7.2 מיליון שקל (עלייה של כ-76% מול 2014).

במחצית הראשונה של השנה המשיכה קרולינה למקה לשפר את הביצועים שלה והשיגה הכנסות של 68.8 מיליון שקל, רווח תפעולי של 12.1 מיליון שקל ורווח נקי של 9.3 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי של החברה מרשים ועומד על 17.6% מהמכירות, לעומת 9.4% ב-2015. 

ברשת קרולינה למקה מוכרים את המשקפיים במחיר של פי 3.6 מעלותם לרשת. זוג משקפי שמש, שנמכרים לצרכן ב-200 שקל ברשת קרולינה למקה, עולים לרשת 56 שקל בלבד. קרולינה למקה נהנית משיעור רווח גולמי של 72.1%, שכמעט אין לו אח ורע בקמעונאות בישראל. יתרה מכך, מדובר בממוצע של הרווח על פני התקופה, כך שיש להניח כי לגבי משקפיים שנמכרים במחיר מחירון ולא במבצע, שיעור הרווח עליהם גבוה יותר.

נתונים אלה נחשפים היום (א') במסגרת דיווח שהגישה קסטרו לבורסה לאחר שחתמה על הסכם לרכישת 26.4% ממניות קבוצת הודיס הכוללת גם את קרולינה למקה.

קרולינה למקה היא הרווחית ביותר מבין 4 הרשתות הנכללות בעסקה והכוללות גם את הודיס, טופ טן ואקססוריז.

בהתאם, גם שיעור הרווח התפעולי של קרולינה למקה חריג ועומד על 17.6%, כשבשורה התחתונה רושמת רשת דוכני המשקפיים רווח נקי של 13.5% שהסתכם במחצית השנה הראשונה ב-9.3 מיליון שקל.

הדוגמנית בר רפאלי, שקיבלה בעבר 4.6% מרשת קרלינה למקה, מוכרת היום רבע ממניותיה, ובפעימה הבאה שבה קסטרו יכולה להגיע לרכישה של 50% מהקבוצה, תמכור רפאלי רבע נוסף, כך שבסופו של דבר היא תישאר עם 2.3% ממניות קרולינה למקה, שבה היא משמשת גם כפרזנטורית, לצד כהונתה כפרזנטורית ברשת הודיס. 

קבוצת הודיס