המדינה שוב התרשלה: רונאל פישר ישתחרר מהאזיק האלקטרוני

פרקליט הצמרת, הנאשם בעבירות שוחד, יזכה לתנאים נוחים יותר, לאחר שמח"ש לא ביקשה להאריך את מעצרו כנדרש

רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור
רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע ביום שישי האחרון כי עו"ד רונאל פישר, הנאשם בעבירות שוחד, מוחזק במעצר זה 8 ימים בניגוד לחוק.

ליזי שובל-בר, עורכת הדין החדשה שמייצגת את פרקליט הצמרת מטעם הסנגוריה הציבורית, פנתה לבית המשפט וטענה כי מח"ש לא האריכה את תנאי האיזוק בחוק, ולכן המעצר אינו חוקי.

בהתאם להחלטה, פישר לא יחויב באיזוק אלקטרוני במסגרת מעצר-הבית. "לאור המסקנה אליה הגעתי בנוגע למניין ימי המעצר, אני מקבלת את טענת המבקש לפיה התקופה המרבית של המעצר הסתיימה, ומאחר שהמשיבה לא פנתה לבית המשפט העליון בבקשה להאריך את המעצר, בטל הפיקוח האלקטרוני", כתבה בהחלטתה השופטת עירית כהן.

עם זאת, השופטת קבעה כי יתר התנאים שנקבעו, לרבות מעצר-הבית (פישר נמצא בימים אלה במעצר בביתו שבצפון תל-אביב, ג"ג), יישארו בתוקף עד להחלטה שתינתן על-ידי בית משפט השלום בטענות ההגנה הנוגעות לחלוף הזמן ועילות המעצר. הטעות של מח"ש, שמנהלת את התיק נגד פישר, תהיה להם לרועץ גם בהליך זה. משפטו של פישר יחל באוקטובר.

זו אינה הפעם הראשונה שהמדינה מתרשלת בניהול התיק נגד פישר: החל מאי-המעקב אחרי מזוודת הכסף, עבור בזמן הרב שלקח לפרוץ את מכשירו הנייד של פישר וכלה בהצהרתה בשבוע שעבר כי לאחר שמחקה כמה מהוראות החיקוק בכתב האישום נגד פישר, ביקשה לתקן את כתב האישום ולהשיבן בחזרה. זאת, לאחר שהתייעצה עם פרקליטות מיסוי וכלכלה ושם נמסר למדינה כי מדובר בטעות.