תקנות חדשות להסדרת שימוש בקורקינטים ממונעים יכנסו לתוקף ביום חמישי, 1 בספטמבר, עם תחילת שנת הלימודים.

קורקינט חשמלי הוא אחד הלהיטים של השנים האחרונות בתחום התחבורה העירונית. היכן שלא מסתכלים רואים גברים, נשים, נוער וילדים נוסעים בפארקים, בכבישים, ברחובות ובעיקר על מדרכות.

עם השנים גם התפתחה תעשייה של סדנאות שיפור לכלי הרכב, וכדאי לקרוא להן כך וזאת כיוון שאותן סדנאות פירטיות הביאו את הכלים למצב שבו הם יכולים להגיע למהירויות של 50 ולפעמים גם 80 קמ"ש.

מטרתן של התקנות החדשות, אם כך, היא כדי לעשות סדר בבלאגן. התקנות יאפשרו לרכוב על קורקינט ממונע רק מגיל 16 ואילך, השימוש יוגבל לשבילי אופניים ולכבישים, תיאסר הרכבת אדם נוסף על הקורקינט, הרוכב יחויב בחבישת קסדה ובשעות חשיכה יחויב הרוכב ללבוש גם אפוד זוהר. מהירות הנסיעה המרבית תוגבל ל-25 קמ"ש, הספק המנוע יוגבל ל-250 וואט ואסור יהיה שמשקלו העצמי של הכלי יעלה על 30 קילו.

אז אכן מדובר בצעד שיש לברך עליו אולם משווקי הקורקינטים המורשים טוענים שאת התקנות יכבדו רק עסקים שעובדים מסודר כשבפועל ימשיכו להגיע לרחובות המון כלים מוברחים שאינם עומדים בתקן לצד תעשייה משגשגת של חאפרים המייצרים כלים פיראטים עם מנועים בעוצמה כפולה ויותר מהמותר בחוק.

העברת סמכויות האכיפה לרשויות המקומיות לא תעצור באמת את הכלים המסוכנים ברחובות ולפקחים אין רקע מכאני וכלים לבדיקת הספק המנוע של הקורקינט, לכן נראה שמדובר רק במהלך שיטיל קנסות על אי חבישת קסדה או אפוד זוהר בשעות החשכה.