Ggroup מקבוצת בלושינסקי אחזקות – מגזין הנדל"ן
לוגו ג'גרופ לוגו גלובס
לכתבה הקודמתכשחידושים ואסתטיקה נפגשים: פתרונות מעטפת מיוחדים למבנים לכתבה הבאהבקרוב תגיעו רחוק: המטבח החכם שיבשל עבורכם

טוב מראה עיניים: איך לשווק דירה על הנייר באופן מיטבי?

סיור וירטואלי באמצעות הדמיות יכול לשמש לקוחות פוטנציאלים, המתעניינים ברכישת דירה על נייר להיכרות עם הנכס ואף להוות תמריץ מכירתי
קורן דור - 30.10.2016, 13:05
סיור
סיור וירטואלי- הדרך לשווק דירות על הנייר/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בשיתוף HARRAN פתרונות טכנולוגיים מתקדמים

הסימולציה עולה על כל דמיון. בשנים האחרונות חל שינוי תפישתי משמעותי בתהליכי השיווק של פרויקטים בנדל"ן: אם בעבר רוכשים פוטנציאליים נאלצו לגשת למשרדי המכירות או לצאת לביקור פיזי במבנה עצמו, הרי שכיום באמצעות סיור וירטואלי מתקדם הם יכולים לבחון את הנכס אפילו טרם בנייתו.

לדברי הרן עד, מנכ"ל ובעלים של Harran AD פתרונות טכנולוגיים, מדובר באמצעי המחשה אפקטיבי לשיווק נכסי נדל"ן בעידן הדיגיטלי. "הסיור הוירטואלי אפשרי הודות לטכנולוגיה שפותחה ב-HTML5, המאפשרת להציג סיורים וירטואליים גם במחשב וגם בכל מכשירי המובייל ולמעשה על כל מסך. לאחר העלאת הסרטון לאתר החברה, ליוטיוב, לפייסבוק, לניוזלטר או לכל פלטפורמה אחרת, המשתמש מקבל אופציה כקובץ או לינק להורדת הסיור או לצפייה בו ויכול לשוטט בצורה דינאמית ברחבי הנכס בטאץ' או תוך שימוש בעכבר.

"כמו כן הסיורים הוירטואלים תומכים בטכנולוגיית VR (מציאות מדומה - ק.ד.) ומאפשרים לחוות כל סיור וידאו במצב מציאות מדומה 3D ישירות בתוך הדפדפן, או באמצעות תצוגה רכובת ראש ייעודי כמו Oculus Rift או HTC Vive, ואף באמצעות מכשירים ניידים עם אוזניות כמו גוגל קארטבורד או ציוד VR כזה או אחר".

 

הסיורים ב-360 מעלות משדרגים את חוויית השימוש עבור הלקוח הפוטנציאלי - כשהוא ממש יכול לראות לנגד עיניו את הנכס כפי שיהיה לאחר בנייה, כיצד תעוצב הדירה מבפנים וכך לבחון אותו על פי צרכיו האישיים והעניין שלו, כולל סיור מבפנים לחוץ, לשטחים ציבוריים, לשטחים פרטיים, כמו גם הגדלת הפרטים במוצגים במרחב והתמקדות בכל אלמנט בחלל.

צפו בסיור וירטואלי להמחשה

על פי הרן, כיום עומדות בפני חברות נדל"ן שתי אופציות ליצירת סיורים וירטואליים: אם אין הדמיות בנמצא, או שהנכס כבר קיים, ניתן להשתמש בשירותי צילום מקצועיים כמו שמציעה חברת הרן לצורך צילום הנכס. אלה מתבצעים באמצעות חצובה מיוחדת ועדשה מתאימה (לעיתים בתוספת רחפן). אם הנכס הוא רק בשלב הסקיצה והתכנון, אפשר לייצר את הסיור הוירטואלי על פי הדמיות מעוצבות. "בניגוד למה שנהוג לחשוב, מספיקות הדמיות בגרסה בסיסית של קבצי JPG כדי לייצר סיור וירטואלי אטרקטיבי, זמן הייצור של הסיור הוא מהיר יחסית ומדובר בעלויות נוחות מאוד", הוא מסביר.

הרן עד/צילום: יח"צ
הרן עד/צילום: יח"צ



הסיורים הוירטואליים משמשים יזמי נדל"ן, חברות נדל"ן ומשווקי נדל"ן שמעוניינים למשוך לקוחות הן בארץ והן בחו"ל. אחד מהסיורים שיצרו בהרן היא לקידום פרויקט "סי הוטל" בבת-ים של חברת הנדל"ן רום כנרת.

דגנית קדרון, מנהלת השיווק והפרסום של רום כנרת, מסבירה כי המטרה היתה להציג בפני רוכשים פוטנציאליים את יחידות הדיור והנופש במלון בדרך המוחשית ביותר. "לצורך כך, העברנו להרן טכנולוגיות הדמיות ומודלים ועל בסיס חומרי גלם בלבד הוא בנה עבורנו סיור וירטואלי ואף שילב אימג'ים שונים כדי להמחיש טוב יותר את הנכס ואת סביבתו. הסיור עלה לאתר שלנו ומאפשר לכל מתעניין 'לסייר' במלון ולבחון אותו".

הרן מוסיף כי סיור וירטואלי אפשר לבצע בכל שלב בפרויקט, אבל חשוב לספק מקסימום הדמיות ונקודות עניין. בתהליך ייעוץ והחשיבה שנעשה מול הלקוח, נבחרות הנקודות שיוצגו בסיור - ככל שיש יותר נקודות עניין (למשל, תצפית לים מהחדר, הלובי של המלון, סוגים שונים של דירות בפרויקט) כך הסיור יהיה אותנטי ואטרקטיבי יותר.

"ניתן לייצר סיורים עם מפרטים טכניים שונים ולשלב גם מלל בסיור, או כתוביות שיופיעו על הקירות ותמונות, להוסיף ריהוט או אביזרים משלימים להחייאת החלל - כל אלה מעצימים את תחושה של חוויית המגורים או הנופש הפוטנציאלית".

למידע ולפרטים נוספים >>

בגובה העיניים לטורי דעה נוספים

המובחרים

NEXT-URBAN -לוגו / צילום: יח"צ
מול ים - לוגו / צילום: יח"צ