בור ענק ברמת החייל: צפו בתיעוד מהאוויר של אתר האסון

בסרטון שצולם מרחפן ניתן לראות את צוותי החילוץ פועלים באתר הבנייה בצפון תל-אביב, שבו התמוטט החניון בן 4 הקומות ■ "המקום בסכנת קריסה", סיפר אחד המחלצים

קריסת חניון ברמת החייל/ צילום: חדשות 2
קריסת חניון ברמת החייל/ צילום: חדשות 2

בור ענק נפער בקרקע באחד מאזורי העסקים המרכזיים בתל -ביב - המחזה הזה מופיע בתיעוד מהאוויר של החניון שקרס אתמול (ב') ברמת החייל. עד כה ידוע כי שני בני אדם נהרגו באירוע, 23 נפצעו, ושבעה לכודים. בתיעוד ניתן לראות את האנשים של צוותי החילוץ פועלים לאיתור לכודים, בסמוך לחלק מהחניון שנותר שלם.

עד כה חולצו כמה פועלים מבין ההריסות. הפרמדיקים תומר פיין ורפאל הרבסט שהגיעו למקום ופינו את המחולצים סיפרו: "הגענו לזירה ומיד נכנסנו פנימה יחד עם לוחמי האש ועם חיילי פיקוד העורף, שאיתרו שני פצועים לכודים בהכרה בתוך ההריסות. המקום היה חשוך והייתה המולה רבה. תוך כדי פעולות החילוץ הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל מתן נוזלים, וכאשר הם חולצו קיבענו אותם והם פונו לבתי החולים בניידות טיפול נמרץ כשמצבם בינוני ויציב".

שריה, שהשתתף במאמצי החילוץ, סיפר: נכנסתי ראשון לאירוע, הפועלים שם היו באטרף. יש חלק שכולו סדוק, נתון לסכנת קריסה. רצנו והתחלנו להוציא פצועים החוצה". הוא סיפר כי כששמע את ה"בום" עבר במקום. "האדמה רעדה והתפשט ענן של אבק ברמה שאי אפשר לראות כלום", תיאר. "אין אצלי עניין של פחד, זה אינסטינקט טבעי שלי. התחושות קשות. אני דואג לאנשים למטה".

בתיעוד נוסף מהזירה ניתן לראות את צוותי החילוץ הרבים, בהם כוחות פיקוד העורף, מחלצים את אחד הפועלים, גבר כבן 35, על גבי אלונקה. בתיעוד נראים הכוחות מובילים את הפצוע בזהירות מרבית דרך ההריסות לעבר האמבולנס, שיעביר אותו לבית החולים. פרמדיק מד"א דוד סויסה שהגיע לזירה סיפר כי במקום הייתה המולה רבה. "חילצנו כמה פצועים, ביצענו מיון רפואי ראשוני והענקנו לפצועים טיפול רפואי בשטח. פינינו אותם לבתי החולים איכילוב, תל השומר, ובלינסון".

סגן מפקד מחוז דן בכבאות, טפסר יואב גדסי, אמר בראיון מהזירה כי עדיין ישנה סכנה של קריסה. "אנו עובדים בזהירות כמה שאפשר, הכבאים נכנסים ויוצאים ותוך כדי זה גם חולצו שני בני אדם. ההערכה היא כי ישנם שבעה בני אדם מתחת להריסות, וככל שהזמן עובר המצב לא הופך להיות טוב. סביר להניח שיש חשש לחייהם". הוא הוסיף כי "תחת כל כך הרבה בטון ואבנים קשה להאמין שמישהו יכול לשרוד". לדבריו, מדובר באתר הרס מאוד מורכב. "לא הכרנו מצב כזה. ייקח הרבה זמן עד שנגיע ללכודים", סיכם.