פרשת קריסת "אדמה": הדירות של אורן קובי יימכרו

6 הדירות שרכש בעל השליטה אורן קובי בכספי רוכשי הקרקעות מקבוצת "אדמה" יוצאו למכירה, כך החליט נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב השופט איתן אורנשטיין

 

 

אורן קובי / צילום: שלומי יוסף
אורן קובי / צילום: שלומי יוסף

השופט איתן אורנשטיין קיבל את בקשת בנק לאומי, באמצעות עו"ד ערן רייף, לממש את הדירות, על רקע אי עמידתו של אורן קובי בתשלומי המשכנתא. מפרק חברת "אדמה" וכונס נכסיו האישי של קובי, עו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רוה ושות', לא התנגד ומסר כי מימוש הדירות של קובי ייטיב גם עם שאר הנושים.

בין הדירות, דירת היוקרה שרכש קובי וב-20 מיליון שקלים במגדלי אקירוב ודירה נוספת במגדלי Yoo. 

חוב המשכנתא של קובי ללאומי בגין הדירות עומד על כ-9.6 מיליון שקל, בעוד היתרה שתיוותר מהמכירה תעבור לקופת הפירוק והכינוס, ותשמש בהמשך להחזרת חובות לנושים הלא מובטחים ובתוכם - "קורבנות" החברה.

כזכור, עשרות מלקוחות החברה שילמו עבור קרקעות חקלאיות (שהוצגו להם כ"זכות לדירה"), אך כספם נמשך על ידי קובי לחברה וממנה למימון צרכיו הפרטיים (לרבות רכישות הדירות). זאת, מבלי שנמסרה להם קרקע לבסוף. 

קובי העריך בעבר את שווי דירותיו בכ-40 מיליון שקל. גם אם לא דייק בהערכותיו - מרבית ההערכות הן כי צפויה ייתרה של עשרות מיליוני שקלים ממימוש הדירות, שתשמש לטובת החזרת כספים לנושים הלא מובטחים.

במקביל לתיק הפירוק של החברות מקבוצת "אדמה" ולתיק פשיטת הרגל האישי של קובי המתנהלים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, מפלג ההונאה במשטרת תל-אביב מנהל חקירה פלילית נגד קובי ושורה ארוכה של מעורבים בפרשה, בחשד לגניבת כספי לקוחות החברה.

נגד קובי צפוי כתב אישום חמור וייתכן שגם נגד כמה מהמעורבים בעסקיו, לרבות עובדי החברה. מקור הקשור לפרשה טען לאחרונה כי הדילמה שמעכבת את קבלת ההחלטות באשר לעתיד התיק, נוגעת למספר עורכי דין שנתנו שירותים לחברה. כלומר, המשטרה והפרקליטות מתלבטות בשאלה האם גם חלק מעורכי דין, שסייעו לכאורה לקובי בדרך של עצימת עין לנוכח מעשיו, יועמדו לדין בתיק.