הוסגר לישראל בכיר לשעבר ב"מי אביבים" החשוד בשוחד

הותר לפרסום: יוסף לייבוביץ' ברח מהארץ ב-2015 בהיותו חשוד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון ■ בפרשה מעורבים גם בכירים אחרים בתאגיד המים התל אביבי וחברות קבלניות המועסקות על ידו

מי אביבים לוגו
מי אביבים לוגו

הותר לפרסום: לאחרונה הושלם הליך הסגרתו מפנמה לישראל של יוסף לייבוביץ', בכיר לשעבר בתאגיד המים של תל אביב "מי אביבים", אשר יצא מהארץ בהיותו חשוד במסגרת פרשה שניהלה יחידה ארצית של משטרת ישראל ורשות המסים, בגין חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון.

מדוברות המשטרה (אח"מ) נמסר, כי הבכיר לשעבר ברח לחו"ל בשנת 2015, לאחר שכבר מ-2013 התקיימה חקירה של היחידה הארצית של משטרת ישראל במשותף עם חקירות מע"מ ת"א וחקירות מס הכנסה ת"א ברשות המסים, המפקח על הנש"מ במשרד האוצר והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).

החקירה היתה על רקע חשיפת חשד לביצוע שורת עבירות שוחד, מרמה, גניבה, הלבנת הון ועבירות מס על ידי בכירים ועובדים בתאגיד "מי אביבים" וכן על ידי חברות קבלניות המועסקות על ידי התאגיד ומעורבים נוספים.

בשנת 2015 ולאחר שעיקרי החקירה כבר הועברו לעיון פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה), יצא כאמור החשוד לחו"ל ולא שב. עם גילוי עובדת יציאתו החלה פעילות מאומצת של גורמי משטרת ישראל השונים, לרבות נציגי המשטרה בחו"ל והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, תוך שיתוף פעולה עם רשויות אכיפה בחו"ל, כדי לאתרו ולאפשר את מעצרו והבאתו ארצה.

החשוד נעצר ביולי 2016 בפנמה בכפוף לצו מעצר בינלאומי של ישראל ובמסגרת השת"פ בין רשויות האכיפה בארץ ובחו"ל. באוגוסט 2016 אושרה ההסגרה וזו כאמור הושלמה עם נחיתתו של החשוד ביום ב-30 באוגוסט בנתב"ג, מלווה בשוטרי משטרת ישראל. עם הגעתו ארצה נעצר החשוד ומעצרו הוארך בשלב זה עד מחר.

עורכי דינו של לייבוביץ', דרור מתתיהו ודנה שול, ממשרד "פישר, בכר, חן", מסרו בתגובה: "שתי ערכאות בתי המשפט קבעו במפורש, כי מרשנו יצא מן הארץ ושהה מחוצה לה כדין, לאחר פקיעת תוקפם של כל הערבויות והתנאים המגבילים שהוטלו עליו. יתרה מזו, קבעו, כי בעת יציאתו לא היה דרוש לחקירה וכי מאוחר יותר, עת נדרש לחקירה, לא חלה עליו כל חובה חוקית להתייצב. הגעתו של מרשנו לישראל התאפשרה בעקבות הסכמתו לעשות כן ובשום אופן לא כתוצאה מהחלטה שיפוטית שנכפתה עליו. עד היום, טרם הוגש כתב אישום כתב אישום נגד מרשנו, למרות חלוף כשלוש שנים ממועד פרוץ החקירה".