בוטלה השביתה שתוכננה מחר במעונות היום

(עדכון) זאת לאחר ששר הרווחה והעבודה חיים כץ וראשי מעונות היום הגיעו להסכמות בנוגע לשכר המטפלות 

בוטלה השביתה שתוכננה מחר (ג') במעונות היום והצהרונים לאחר ששר הרווחה והעבודה חיים כץ, ועדי העובדים וראשי מעונות היום הגיעו להסכמות בנוגע לשכר המטפלות.

כאמור, מוקדם יותר היום הכריזו ראשי מעונות היום על שביתה כללית בכל המעונות, בעקבות מבוי סתום במו"מ שניהלו עם כץ. 

ויצ"ו הגיבו בפייסבוק היום לגבי השביתה המתוכננת, וכתבו כי "הורים יקרים, ראשי הארגונים החברתיים המפעילים מעונות יום, התכנסו הבוקר בלשכת שר העבודה והרווחה על מנת לקדם פתרונות מיידיים למשבר בענף הגיל הרך ובניסיון להימנע מהשבתת המעונות מחר.

"לצערנו, במהלך הישיבה גילו ראשי הארגונים כי האוצר חזר בו מהסכמים שנחתמו בינו לבין הארגונים בחודש מאי 2016 באופן שמפקיר את מעונות היום. בנוסף, האוצר מפר את הבטחתו לדאוג לשיפור שכרן של המטפלות, בניגוד לעמדת שר העבודה והרווחה וראשי הארגונים. לאור זאת הוחלט על קיומה של השביתה מחר, כמתוכנן, ללא הגבלת זמן. הורים יקרים, המלחמה הזו היא של כולנו, למען ילדינו", נמסר מויצ"ו לפני שהושגו ההסכמות.

בשבת האחרונה התייצב יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בשבתרבות שהתקיימה בחולון, ושם התייחס למשבר המעונות ולשביתה הצפויה. "צריך להבין. אנחנו מדברים פה על אלפי סייעות שנותנות שירות יום יום ומקבלות שכר שהוא שכר רעב. יש מציאות בישראל שאם אתה לא זועק ומאיים בצעדים אז לא קורה כלום. כולנו יודעים את זה. ואי אפשר להמשיך במצב בו סייעות מרוויחות כזה שכר. בסופו של דבר זו לא התמונה שמדינת ישראל רוצה להיות בה.. ולכן צריך להעלות את שכר הסייעות".

"מדברים על זה כבר חודשים". סיכם ניסנקורן. "היה אפשר לפתור את זה במסגרת התקציב אבל לא פתרו את זה, כי בסדרי העדיפויות זה היה איפשהו בסוף. השביתה היא מוצדקת. הרי בסופו של דבר אנחנו לא רוצים לשבות. בלית ברירה תהיה שביתה, וההורים יבינו את זה כי הם רוצים שיהיו סייעות איכותיות והם רוצים חינוך טוב לילדים שלהם והם רוצים שמי שידאג לילדים שלהם כשהם בעבודה יהיה אדם אחראי ואי אפשר לעשות זאת עם שכר רעב. ביום שלישי מתוכננת שביתה על מנת לדאוג לסייעות ואני מאוד מקווה שזה לא יקרה, אבל זה מאבק מהמוצדקים שקיימים".