נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית קנון נסקה 7.3%

השבוע החלטת הריבית בארה"ב; האם הפד יבחר להמתין עם העלאת הריבית? ■ איש העסקים צדיק בינו מימש מניות פז במחיר 582.66 שקל למניה - וחדל להיות בעל השליטה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (א') בעליות שערים על רקע פערי ארביטראז' חיוביים במניות הכבדות. מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.9% בהובלת אלביט מערכות, בזק ופז נפט. מדד ת"א 75 טיפס ב-1.2% ומדד ת"א 100 עלה בכ-0.9%.  מחזור המסחר הסתכם בכ-580 מיליון שקל. ביום ו' הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות שערים קלות, לקראת החלטת הריבית הגורלית ביום ד' הקרוב.

 

בניו-יורק התפוצץ הבוקר (שעון ישראל) מטען חבלה, והחשש הוא שלאחר פסק זמן קצר, ינצלו גורמי טרור את הוואקום השלטוני בארה"ב לפיגועי טרור. ראש עיריית ניו-יורק אמר כי בשלב זה, אין אינדיקציות שהפיצוץ היה אירוע טרור, אך כלי התקשורת בארה"ב חוזרים על הדיווחים כי האירוע הוא ככל הנראה על רקע חבלני-טרוריסטי.

השבוע תפורסם החלטת הריבית בארה"ב, ונראה שללא אירועים מיוחדים - זה יהיה האירוע המרכזי של השבוע. הסיכויים להעלאת ריבית כבר החודש גבוהים יחסית, אך קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שהריבית תעלה בדצמבר ובכל אופן לא לפני הבחירות.

 

שני נתונים מרכזיים תומכים בהעלאת הריבית כבר עכשיו: האינפלציה בארה"ב שמרימה ראש ונתוני שוק העבודה שממשיכים להיות חיוביים. מנגד, הבחירות בארה"ב הם הנתון המרכזי והמשמעותי ביותר שתומך במדיניות של "לא להעלות ריבית" וזאת מהחשש של הפדרל ריזרב כי יואשם בהתערבות במערכת הפוליטית.

בשוק המקומי נראה שהמשקיעים אינם מתרשמים יתר על המידה מהחזרה של טרור היחידים והתגברות אירועי "זליגת" הירי מהגולן הסורי לשטחי ישראל והתגובות של צה"ל אינם עושים טוב לעסקים.

מניות הארביטאז' הכבדות סגרו פערים חיוביים:

מיילן  פתחה בפער חיובי של 1.8%, פריגו  בפער חיובי של 0.9% ומזור רובוטיקה  בפער חיובי של יותר מ-3%. מנגד, טבע  בפער שלילי נמוך של 0.3%. 

בזק  ריכזה עניין על רקע חבות המס הגבוהה בשל המיזוג עם yes. החברה צפויה לשלם מס בהיקף של 462 מיליון שקל.

פז נפט  דיווחה הבוקר כי בעל השליטה בקבוצה, צדיק בינו, מימש חלק מהחזקותיו בחברה כדי לרדת מתחת ל"שליטה" בחברה. העסקה בוצעה במחיר 582.66 שקל למניה, מחיר הנמוך מהמחיר בשוק.