שיעור האבטלה המשיך לרדת גם באוגוסט והסתכם ב-4.6%, ירידה של 0.1% לעומת הנתון שפורסם ביולי ושפל כל הזמנים - כך עולה מנתוני התעסוקה שפרסמה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מהנתונים עולה עוד כי מספר המשתתפים בכוח העבודה בקרב בני 15 ומעלה הגיע באוגוסט ל-3.932 מיליון איש, מהם 3.752 מיליון מועסקים וכ-180 אלף בלתי מועסקים. שיעור התעסוקה (אחוז המועסקים מכלל האוכלוסייה) בקרב בני 15 ומעלה ירד לרמה של 61.2%, לעומת 61.4% ביולי.

נתון מהותי נוסף שפורסם הוא מספר המועסקים שעבדו בהיקף מלא (35 שעות ומעלה בשבוע) שירד ב-0.3% (בשבוע הקובע שבו נערך הסקר) בהשוואה ליולי, בעוד מספרם של המועסקים שעבדו בהיקף חלקי (פחות מ-35 שעות בשבוע) עלה ב-1.7% ביחס לחודש יולי.

נזכיר כי לפי הנוסחה של הלמ"ס, (נוסחה המשמשת את כל מדינות ה-OECD) קבוצת המועסקים מוגדרת כאנשים שעבדו בעבודה כלשהי שעה אחת לפחות בשבוע האחרון. קבוצת המועסקים כוללת, בין היתר, משרתים בצבא (חובה או קבע) וכן אנשים שעובדים בדרך-כלל, אך שבשבוע בו נערך הסקר הם נעדרו זמנית מעבודתם. המובטלים מוגדרים כאנשים שלא עבדו כלל וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות שלפני מועד הסקר (בלתי מועסקים שלא מרצון). 

הלמ"ס מחשבת את שיעור האבטלה הרשמי על-ידי חלוקת המובטלים בכמות המשתתפים הפעילים בכוח העבודה שהיא כמות המועסקים ועוד כמות המובטלים.

כך, לפי הגדרה רחבה יותר, שיעור האבטלה מוגדר כמחפשי עבודה באופן פעיל בתוספת המתייאשים מחיפוש עבודה, המעוניינים והזמינים לעבודה שאינם משתתפים בכוח העבודה והעובדים בהיקף חלקי שלא מרצון. לפי הגדרה זו שיעור האבטלה קופץ לרמה של יותר מ-10%.