החברה מקריית גת שחוסכת הרבה כסף לענקיות תעשייה

IMS פיתחה דרך חדשה לניהול מלאי ושרשרת אספקה, באופן שמייעל את התהליך באחד הסעיפים היקרים ביותר לכל חברה

מדינת ישראל מיצבה את עצמה בעשורים האחרונים כאחת מבירות החדשנות של העולם. החשיבה מחוץ לקופסה של אנשי הסטארט-אפ ניישן הביאה לפיתוח מערכות מתוחכמות בכל תחומי החיים, החל מביטחון לאומי, דרך תעשייה צבאית, חקלאות, מים וביו-טק.

אותה גישה של מציאת פתרונות חדשניים לבעיות ישנות וייעול תהליכים מורכבים לא פסחה גם על תהליכי הניהול בארגונים וחברות גדולות, ובראשן חברות תעשייתיות מעולמות ההיי-טק, שידועות כממהרות לאמץ חדשנות ומקדימות בכך את התעשייה המסורתית.

בשנת 2004 נוסדה בקריית גת חברת IMS, שהציגה לעולם דרך חדשה, מבוססת מערכות טכנולוגיות, לניהול מלאי ושרשרת אספקה, באופן שמייעל את התהליך וחוסך משמעותית באחד הסעיפים היקרים ביותר לכל חברה. בתוך שנים ספורות הוטמעה המערכת של IMS בחברות היי-טק מתקדמות ובעקבות ההצלחה נרכשה על-ידי UTI העולמית, שנסחרת בנאסד"ק והנה בעלת מחזור שנתי של כ-5 מיליארד דולר. ל-UTI יש 363 משרדים על פני כ-60 מדינות על פני הגלובוס. עם השנים צמחה גם ,IMS וגרעין ההקמה, שמנה שלושה עובדים בלבד, גדל לכדי יותר ממאה עובדים ונציגויות בכל רחבי העולם.

IMS הישראלית החלה את דרכה במתן שירותים לתעשיית המוליכים-למחצה (סמיקונדקטורס) אולם מאז הקמתה היא משרתת מגוון רחב של תעשיות - החל ממדיקל ופארמה, וכלה במזון, אנרגיה ועוד.]

חדשנות בתהליכים תעשייתיים

חברות תעשייתיות ויצרניות משקיעות משאבים רבים בניסיון לייעל ולנהל באופן המיטבי את שרשרת האספקה והמלאי. מדובר בסוגייה משמעותית בכל ארגון, ובעיקר במפעלי ייצור גדולים, הן בתעשייה העילית (היי-טק) והן במסורתית. כיום, בכירים בחברות אלה, החל מהמנכ"לים ועד למנהלי הרכש והתפעול, מודעים לכך שלניהול המלאי השפעה ישירה על שורת הרווח של החברה. ניהול נכון ומיטבי עשוי לחסוך לארגון גם מיליוני ועשרות מיליוני שקלים, דבר אשר יבוא לידי ביטוי באופן חד-משמעי בדוחות הכספיים, ואף יהווה את ההבדל בין רווח לבין הפסד במקרים מסוימים.

לדברי שמשון שמשון, מנכ"ל IMS ישראל, המתמחה ביישום פתרונות ייחודיים בניהול ותפעול שרשרת האספקה, ניהול המלאי מהווה את עקב האכילס של ארגונים רבים: "חברות רבות מפסידות כסף רב בעקבות ניהול מלאי בשיטות מיושנות או לא מתוחכמות מספיק. ניהול נכון של המלאי דורש הבנה מעמיקה של התחום, התנהלות מול עשרות ספקים, חלקם בחו"ל, תשלום במטבעות שונים, תכנון עתידי כדי לוודא שלא נוצרים חסרים או עודפים.

אבל לא מדובר רק בעניין כלכלי. המשמעות של ניהול נכון של שרשרת האספקה הנו שיפור משמעותי בניהול ובשליטה במלאי החומרים והתוצרת, שיפור משמעותי באחוז הפחת, הגדלת מספר ההזמנות ותזמונן המדויק, שיפור באיכות חומרי הגלם, הפחתת מספר התקלות בפס הייצור.

מקריית גת ללב התעשייה בעולם

בשנים האחרונות, אנו עדים לעלייה במודעות, הן של מנהלי התפעול והן של סמנכ"לי הכספים, באשר לחשיבות המלאי ובעיקר לשימוש האלטרנטיבי שניתן היה לעשות בהון שמושקע בו.

לדברי שמשון, החברה הקטנה מקריית גת שהציגה מודל חדשני ופעלה במשך שנים מתחת לרדאר, הצליחה בתוך כעשור לעשות מהפכה בדרך שבה חברות ענק בעולם מתנהלות בכל הקשור לשרשרת האספקה שלהן. "עברנו תהליך של חינוך שוק והראנו תוצאות בפועל שמתרגמות מניסיוננו, לכ-30%-10% חיסכון כספי בהתאם לגודל החברה", הוא מסביר.

"כיום, החברה מעניקה פתרונות ניהול מלאי מתקדמים לחברות היי-טק יצרניות בקדמת הטכנולוגיה, מהארץ ומהעולם, ומנהלת מחזורים במאות מיליוני דולרים ומלאים בעשרות מיליוני דולרים", אומר שמשון. "העלייה במודעות לחשיבות המומחיות בניהול מלאי ושרשרת אספקה ובחיסכון האדיר הטמון בו, הובילה יותר ויותר חברות יצרניות בעלות מובילות בינלאומית, להפקיד את התחום בידי חברות חיצוניות שזו מומחיותן".

חברת IMS מעמידה לרשות לקוחותיה מגוון תוכניות לבחירה שמחליפות את העיסוק בניהול שרשרת האספקה אין-האוס, החל משירות רכש חיצוני בלבד ועד לניהול מלא - החל מהזמנת הפריט ועד למילוי החסרים במפעל עצמו: "כאשר רק הקמנו את החברה, התחלנו ממתן שירותי רכש לחברות. בהמשך, ראינו שלקוחותינו מבקשים שניקח את המושכות לנדבכים נוספים בשרשרת האספקה. כיום, רבים משותפינו לדרך בוחרים בחבילה הוליסטית שנותנת שירות מקצה אל קצה של כל שרשרת האספקה- רכש, ניהול מלאי, הון חוזר, כספים ולוגיסטיקה. וכשאני אומר לוגיסטיקה אני מתכוון משער הספק עד לפתח המחסן של הלקוח, כולל העיסוק מול יבוא, עמילות מכס וכיוצא באלה. גם כאן, בזכות הרוח החדשנית של ישראל ופתרון טכנולוגי, הצלחנו להביא תחום אפרורי ומסואב כמו ניהול מלאי במפעלים למאה ה-21", מסכם שמשון.