נעילה שלילית בבורסות אירופה; מדד הדאקס צנח ב-2.2%

דיווח בגרמניה: הממשל לא יחלץ את דויטשה בנק בתרחיש של משבר חמור, המניה צנחה בכ-7.5% ■ האם העימות בין קלינטון לטראמפ ישפיע על השווקים הפיננסיים? הדעות חלוקות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') בירידות שערים חדות, בציפייה לשבוע מלא תהפוכות פוליטיות ותנודות במחירי הנפט. ברקע למסחר, נאומו של נגיד הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB), מריו דראגי, אשר אמר שלריביות נמוכות לאורך זמן עלולים להיות אפקטים לא רצויים. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים, והבורסות באסיה ננעלו הבוקר במגמה דומה. 

 

העימות הטלוויזיוני הראשון בין המועמדים לנשיאות ארה"ב הילארי קלינטון ודונלד טראמפ ייערך היום, ויש הקושרים אותו עם ביצועים בשווקים הפיננסיים. סקרים אחרונים, נזכיר, מצביעים על כמעט תיקו בין הצדדים.

"הופעה 'טובה' של טראמפ עשויה להצית ראלי בנכסים בטוחים יחסית, כגון אג"ח יפני, ין יפני, זהב או אג"ח גרמני", העריכו היום ב-IG.

עם זאת, רבים אחרים מבטלים את חשיבות העימות, ומציינים כי המצפים להשפעה מיוחדת על השווקים יתבדו.

מניית דויטשה בנק  המשיכה לרדת, הפעם בצל דיווח של המגזין הגרמני פוקוס כי הממשל המקומי לא יציע כל עזרה לבנק.

חברת הכימיקלים הלאומית הסינית, ChemChina, ביקשה את הסכמת האיחוד האירופי לרכוש את יצרנית קוטלי החרקים והזרעים המהונדסים השווייצית, סינג'נטה , ביותר מ-43 מיליארד דולר. האיחוד יכריע בסוגיה ב-28 באוקטובר.

מדינות אופ"ק ורוסיה התכנסו באלג'יריה היום למשך יומיים הקרובים במסגרת הוועידה השנתית, זו השנה ה-15 ברציפות, ומקיימות דיונים על תכניות הקפאת הפקת הנפט . שר האנרגיה האלג'יראי אמר כי אופ"ק לא יצאו מן הוועידה בידיים ריקות, אבל אנליסטים נותרו סקפטיים בנוגע לקיומן של הסכמות עתידיות.

 

סמסונג  נסחרה על רקע דיווחים כל החברה משהה את מכירות מכשירי הגלקסי נוט 7 החדשים בדרום קוריאה עד ה-1 באוקטובר. סוכנות רויטרס דיווחה כי הצעד מתבקש בצל המשך הריקול של מכשירי הנוט 7 המקוריים, שהחברה ביצעה להם ריקול.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]