המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בירידות, לאחר פתיחה חיובית. זאת על רקע המגמה השלילית בבורסות אירופה, והעימות הראשון בקמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב שנערך הלילה. הסוחרים הגיבו בנוסף להחלטת הריבית של בנק ישראל וכן לעסקת הענק של שותפויות לוויתן. 

 

השווקים הגיבו כאמור לעימות הסוער שהתקיים הלילה בין שני המועמדים לנשיאות. במשך שעה וחצי תקפו קלינטון וטראמפ אחד את השנייה והתווכחו על נושאים שונים החל מכלכלה ועד גזענות. סקר של CNN העניק לקלינטון את הניצחון. (לסיפור המלא)

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, התייחס בסקירתו השבועית להשפעה אפשרית של בחירת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב: "במידה שדונאלד טראמפ יזכה בבחירות בארה"ב, תשואות האג"ח יזנקו בחדות. ניתן היה לחשוב כי שוקי המניות אמורים לאהוב את המועמד הרפובליקאי אבל נראה כי חוסר היציבות והקיצוניות שלו מפחידים את וול סטריט. בנוסף, ההיסטוריה מלמדת כי החלפת שלטון בארה"ב, ועוד לרפובליקאי, מאופיינת בד"כ בירידות בשוק המניות בשנה הראשונה".

בנק ישראל החליט אתמול, כצפוי, להותיר את הריבית על כנה ברמת שפל של 0.1%. הוועדה המוניטרית של הבנק מציינת כי קיבלה את ההחלטה על רקע שיפור בצמיחה ברבעון השני מחד, והתחזקות השקל מול הדולר ואינפלציה שלילית מנגד. הסביבה המוניטרית העולמית השפיעה גם היא על ההחלטה כאשר הפד החליט החודש שלא להעלות את הריביות אך הכין את הקרקע להעלאת ריבית נוספת השנה.

כמדי רבעון, חטיבת המחקר של הבנק פרסמה אתמול במקביל להחלטת הריבית את התחזיות המעודכנות, וכעת צופה קצב צמיחה בשיעור של 2.8% ב-2016 ו-3.1% ב-2017. זאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 2.4% ו-2.9% בהתאמה.

נגידת בנק ישראל התייחסה אתמול במסיבת העיתונאים שלאחר ההחלטה לנושאים הכלכליים הבוערים, כגון מחירי הדיור, הצמיחה ורמת האינפלציה. "הצריכה הפרטית המשיכה לצמוח בקצב מהיר אולם לראשונה מזה זמן נרשמה גם עלייה נאה בייצוא לאחר קיפאון מתמשך", אמרה פלוג, שהביעה תמיכה בהעלאת גיל הפרישה לנשים וטענה כי לא ניתן לקבוע שיש שינוי מגמה בעניין מחירי הדיור.

 

שותפויות לוויתן המשיכו לבלוט במסחר היום לאחר שאתמול הודיעו על חתימת הסכם ליצוא גז טבעי לירדן בהיקף של 45 BCM ובשווי מוערך של כ-10 מיליארד דולר. נציין את דלק קידוחים , רציו   ואבנר . (לסיפור המלא)

פריון   בלטה במסחר לאחר שהחברה הודיעה כי המנכ"ל ג'וזף מנדלבאום יפרוש מתפקידו.

מניות הבנקים, לאומי  ופועלים , ריכזו עניין לאחר שאתמול נסחרו בירידות חדות. זאת על רקע החלטת הריבית והמגמה השלילית בסקטור הבנקאות בשוקי העולם.

נציין את דיסקונט , שזכה אתמול לביקושים גבוהים יחסית בהיקף של 1.3 מיליארד שקל בשלב המוסדי בהנפקת המניות שביצע. הבנק החליט לבסוף לגייס 700 מיליון שקל.