כיאה למנהיג בסדר גודל של שמעון פרס שהלך הבוקר לעולמו, צפויים לקחת חלק בהלווייתו מנהיגים מרחבי העולם. ברשות שדות התעופה (רש"ת) נערכים החל משעות הבוקר (ד') להגעתם של כ-70 מטוסים פרטיים ועל סיפונם ראשי מדינות, עיתונאים ושועי עולם.

עיתוי הלווייתו של פרס ז"ל, רגע לפני ראש השנה, הופכת את ההיערכות בנתב"ג למורכבת עוד יותר. מחר (ה') צפוי להיות (בלי קשר להלוויה) היום העמוס ביותר בנתב"ג עם למעלה מ-95 אלף נוסעים. רבים מתוכם הם חסידי רבי נחמן הטסים החל ממחר ברכבת אווירית לאומן.

מרש"ת נמסר כי מאז אושפז הנשיא התשיעי, הוכשרו רחבות חניה זמניים לקליטת מטוסים פרטיים, ונעשו פעולות והכנות לקליטת המשלחות. 

היערכות זו של הנמל לקראת הלווייתו של פרס מעוררת דז'ה-וו להיערכות הנמל לפני כ-3 שנים לקראת יום הולדתו ה-90 של פרס, אליה הגיעו למעלה מ-60 מטוסים פרטיים. אז המטוסים הפרטיים חנו באזור מיוחד שהוקצע על מסלול 21 שהיה בהכשרה. הפעם הוכשרו כ-20 רחבות חניה נוספות למטוסים באזור המערבי ובצד המזרחי.

עוד נמסר מרש"ת נמסר כי הבוקר הופעלה פקודה מיוחדת המאפשרת פעילות מבצעית מיוחדת בתעבורה האווירית על-ידי חטיבת המבצעים ומגדל הפיקוח - הגדלת הקיבולת בנחיתות והמראות למעלה מ-34 נחיתות והמראות בשעה.

"צוותים מיוחדים של חטיבת מבצעי הקרקע תוביל את המבצע על הקרקע. בנוסף קיים גיוס כללי של עובדי נתב"ג ורש"ת לסייע בקליטת האורחים הצפויים להגיע לארץ", נמסר מרש"ת.