יובל רותם מונה למנכ"ל משרד החוץ לאחר התפטרות דורי גולד

(עדכון) - גולד, הנחשב לאחד האנשים המקורבים לראש הממשלה נתניהו, הודיע על סיום תפקידו בנסיבות אישיות ■ במקומו מונה יובל רותם, לשעבר הקונסול הכללי בלוס אנג'לס

מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, החליט להתפטר מתפקידו מסיבות אישיות. גולד נחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה, בנימין נתניהו. כממלא מקומו מונה יובל רותם, אשר מכהן כיום כראש המערך לדיפלומטיה ציבורית. בשלושת העשורים האחרונים שירת רותם במשרד החוץ בשלל תפקידים, בין היתר כשגריר באוסטרליה, כקונסול הכללי בלוס אנג'לס וכראש מטה שר החוץ.

גולד היה אמון על חלק מהנושאים הרגישים ביותר במדיניות החוץ הישראלית, בהם השיחות להשגת הסכם פיוס עם טורקיה , ההתחממות בקשרים עם ערב הסעודית וההתקרבות למדינות אפריקה. ללא שר חוץ מכהן, גולד נחשב על ידי רבים כ"שר החוץ בפועל".

גולד נחשב לאחד מיועציו הקרובים של נתניהו בתחום מדיניות החוץ מזה שני עשורים. הוא מונה על ידי נתניהו לתפקיד שגריר ישראל באו"ם בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש ממשלה, בשנים 1997-1999. בהמשך מונה לנשיא "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה", מכון מחקר המתמחה בסוגיות אסטרטגיות. גולד שימש יועץ גם לראש הממשלה אריאל שרון בשנים 2001-2003, והיה מעורב במגעים בין ישראל לממשל בוש בנושא "מפת הדרכים".

בסוף שנת 2013 מינה נתניהו את גולד ליועץ מדיני במשרה חלקית, בדגש על היחסים עם ארה"ב. מינויו כעת לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ מצביע על כך שנתניהו, שלא התכוון למנות שר חוץ קבוע באותה עת, שאף להפקיד את המשרד החשוב בידיו של איש אמון המקורב אליו, הן ברמה האישית והן בתפיסת העולם המדינית. גולד שימש במקביל לתפקידו כמנכ"ל המשרד, גם כאיש קשר מרכזי של נתניהו אל מול גורמים רשמיים בארצות הברית.