קולפלנט קיבלה אישור לשווק באירופה הטיפול בדלקת גידים

החברה תתחיל לשווק באירופה בחודשים הקרובים את ה-VergenixSTR, המיועד לטיפול בדלקות גידים

חברת קולפלנט    המפתחת מוצרים רפואיים על בסיס קולגן אנושי הגדל בתוך עלי טבק מהונדס גנטית, הודיעה היום (ד') על קבלת אישור לשיווק באירופה של המוצר שלה, VergenixSTR, המיועד לטיפול בדלקות גידים. מכירות המוצר באירופה צפויות להתחיל בחודשים הקרובים. מניית קולפלנט עלתה היום כ-4% בעקבות ההודעה ובהמשך עברה לירידות, והחברה נסחרת לפי שווי של כ-113 מיליון שקל.

יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט, מסר כי "בחודשים האחרונים הראינו כי לטיפול במוצר תוצאות עדיפות באופן בולט על פני טיפול בסטרואידים, שהינו הטיפול המקובל בדלקות גידים כיום. אנו נמצאים כעת בדיאלוג עם מפיצים פוטנציאליים לשיווק המוצר באירופה".

בתחילת 2016 קיבלה החברה אישור לשיווק מוצר המיועד לטיפול בפצעים כרוניים וניתוחיים, כך שהשנה הפכה סוף סוף קולפלנט לחברה מסחרית. השינוי עדיין אינו מתבטא בדוחותיה, בהם לא נרשמו כל הכנסות, אולם לפני כמה שבועות דיווחה החברה על הכנסות ראשונות מהמוצר לטיפול בפצעים.

VergenixSTR הוא מוצר רפואי המבוסס על הקולגן של קולפלנט בשילוב עם רכז טסיות דם מוצק מדם המטופל - מודל מוצר שלא מאוד פשוט למכור. רכז הטסיות כולל רכיבים מעוררי צמיחה האחראים על התחדשות ותיקון רקמות רכות. לאחר הזרקתו לאזור הפגוע, משנה המוצר את תצורתו מנוזל לג'ל צמיג אשר נשאר באזור הדלקתי של הגיד ומשחרר מתוכו, באופן מבוקר, חלבונים תראפויטיים שמקורם בטסיות. חלבונים אלו בשילוב עם הקולגן יוצרים את אפקט הריפוי - כך הסבירה החברה.

לקולפלנט גם שיתוף פעולה עם פייזר במוצר שלישי, בתחום בניית העצם, שנמצא בניסויים בבעלי חיים. פייזר תמכה במאמצי המו"פ של המוצר ב-1.7 מיליון דולר ב-2015, ותתמוך בו בסכום דומה ב-2016.

קולפלנט מנוהלת על ידי יחיאל טל, ובין בעלי המניות שלה נמצא עמי שגיא, אביו של טדי שגיא, המחזיק 6.6% בחברה. בעלות מניות משמעותיות נוספות בחברה הן מיטב דש (11.6%) ודוקור (6.2%). מניית החברה קפצה מאז כניסתו של שגיא בתחילת 2015 והגיעה לשיא כחצי שנה אחר כך, אולם בשנה האחרונה איבדה כמחצית מערכה, למרות כניסת המוצרים של החברה לראשונה לשלב המסחרי.