ענבל אור: אורנשטיין ממנה את ארז "באופן אישי" - והמבין יבין

יזמת הנדל"ן ממשיכה במתקפה כנגד השופט איתן אורנשטיין והמפרק איתן ארז: טוענת כי שלי נרקיס היה לקוח של עו"ד ארז ■ ארז בתגובה: "הדברים הם ברמה כה נמוכה שאינם ראויים לתגובה"

ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי
ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי

יזמת הנדל"ן ענבל אור ביקשה בחודש שעבר לפסול את נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, מלדון בענייני פשיטת-הרגל שלה ופירוק החברות מקבוצת אור סיטי נדל"ן, וזאת, בין היתר, בטענה כי  קיים "קשר סמוי ופסול" בין השופט אורנשטיין לעו"ד איתן ארז, שמונה למפרק החברות בבעלותה ולמנהל מיוחד לנכסיה בהליך פשיטת-הרגל. עוד טענה אור כי אורנשטיין "קיבל שוחד" כדי לסייע בהפלתה, או שהוא "מאוים על-ידי גורמים עברייניים". 

אתמול (ג') הגישה אור את תגובתה לתשובתו של עו"ד ארז על בקשת הפסלות. בתגובה זו שבה אור ומאשימה את המפרק בהאשמות שונות ומגוונות.

לדבריה, בתחילת ההליכים אורנשטיין נהג בה בהוגנות ואף קבע כי אין עילה לפירוק החברות שבשליטתה, אולם מרגע שהמפרק, עו"ד ארז, נכנס לתמונה, "דעתו של בית משפט זה ננעלה", ו"לא היה יותר כל סיכוי למשפט הוגן". 

לדברי אור, "בית משפט זה ממנה את 'המפרק' באופן אישי, והמבין יבין". בכך חוזרת אור על טענה שהעלתה בעבר, שלפיה העובדה שהבת של מזכירתו האישית של השופט אורנשטיין עובדת אצל המפרק עו"ד איתן ארז, מה שמקיים עילת פסלות מהותית, לטענתה. 

לדברי אור, "מי שיודעת ראשונה על הגשת תיקים אטרקטיביים למפרקים וכונסים היא 'מזכירת הפירוקים' חגית, שלמעשה מקבלת 'טיפ' מוקדם ששווה הון תועפות. מספיק שהיא לוחשת משהו לשופט ומזכירה את קיומו של משרד איתן ארז, שם עובדת ביתה, אלה קוסטינר, ו'כולם יוצאים נשכרים'". 

אור מציינת כי מרגע שמונה עו"ד ארז, "החל קרקס הכפשות של המפרק, שיטה בה הוא מתמחה". לדבריה, "קרקס" זה נועד "לשרוף כל גשר שיאפשר השבת המצב לאחור, בחזרה לתוכנית הבראה". 

כך, מפרטת אור, ארז דרש ממנה סכומי כסף כדי לממן אותו, אבל בד-בבד דאג שחשבונותיה ייחסמו, והיא נאלצה למכור תכשיטים. לדבריה, ארז סירב לקבל את תמורתם והפיץ לעיתונות ש"אור מנסה להלבין באמצעות בית המשפט". 

כדוגמה נוספת - "ודי דוחה" לדבריה - אור מביאה ידיעה שפורסמה ב"גלובס" תחת הכותרת "צפו בתמונות: כך נראית הדירה בשוסטוביץ' אחרי יציאת ענבל אור", שכללה הכפשות נגדה. 

עוד טוענת אור לקשר בין ארז ייצג בתפקידו כעורך דין את "מלך השוק האפור" שלי נרקיס. נרקיס, כזכור, היה מעורב בפרשת מכירת הדירה הכפולה במגדל מציצים בתל-אביב, שנמכרה פעמיים - לידי נרקיס ולידי עופר לוזון. נרקיס גם העמיד בזמנו לאור הלוואות בריבית "קצוצה". 

עו"ד איתן ארז מסר בתגובה: "הדברים הם ברמה כה נמוכה שכלל אינם ראויים לתגובה. אנו ממתינים להחלטת בית המשפט בנושא".