צפו: הצצה למפעל חדש של יצרנית הנשק הגדולה בעולם

במהלך יוצא דופן, השיקו בכירי חברת לוקהיד מרטין באוווגו שבמדינת ניו-יורק מערכת ביו-אנרגיה חדשנית ובת-קיימא, אשר ממירה 3,560 טון אשפה לחשמל בשנה ■ צפו במפעל האנרגיה הירוקה החדש של יצרנית הנשק הגדולה בעולם

לוקהיד מרטין, חברת הביטחון הגדולה ביותר בעולם, עושה צעדים משמעותיים בדרך להפיכתה לשחקנית גלובלית בתחום האנרגיה הנקייה. בחודש שעבר, בכירי החברה, השיקו ב-Owego, שבמדינת ניו-יורק מערכת בת-קיימא לביו-אנרגיה אשר ממירה 3,560 טון אשפה לחשמל בשנה. החברה מקווה כי עם הזמן המערכת החדישה תיתן מענה למשבר הזיהום הסביבתי ולאתגרי האנרגיה הנקייה. 

בעוד שהפיכת זבל ביולוגי לאנרגיה איננה שיטה חדשה, שריפה היא עדיין השיטה הנפוצה ביותר. הבעיה היא כמובן ששריפה יוצרת זיהום של גזי חממה, ומזיקה בעיקר למדינות המתמודדת עם זיהום אוויר מוגבר. טכנולוגיות הביו-אנרגיה שפותחה בלוקהיד מרטין בשיתוף עם חברת Concord Blue הגרמנית-הודית מבוססת על תהליך שמכונה גסיפיקציה מתקדמת, שאינו משתמש בחמצן או בבערה, כך שערמות הזבל מצטמצמות מבלי לפלוט גזי חממה. 

מפעל המחזור ב-Owego, יופעל בתחילה באמצעות שאריות מתעשיית העץ המקומית, אבל עם הזמן הוא יהפוך גם פסולת קשיחה, פסולת מסחרית ופסולת תעשייתית לאנרגיה נקייה.