נשאר בכלא: העליון דחה את בקשת הרב פינטו לשחרור מוקדם

הרב פינטו טען בין היתר לאפליה ביחס לאסירים הנושאים בעונש מאסר לתקופה קצרה שלא עולה בידם להשתלב בתוכנית טיפול - אולם ביהמ"ש העליון דחה את טענותיו

הרב יאשיהו פינטו / צילום: תמר מצפי
הרב יאשיהו פינטו / צילום: תמר מצפי

בית המשפט העליון דחה היום (ה') את ערעורו של הרב יאשיהו פינטו על החלטות בית המשפט המחוזי וועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לדחות את בקשתו לשחרור מוקדם ממאסרו.

פינטו טען בין היתר לאפליה ביחס לאסירים הנושאים בעונש מאסר לתקופה קצרה שלא עולה בידם להשתלב בתוכנית טיפול - אך בית המשפט העליון קבע כי מדובר במי שלא שולב בקבוצה טיפולית על רקע מידעים שנצברו לחובת המבקש שהיה בהם כדי להעיד על מסוכנותו, ולא על רקע אי-השתלבותו בתוכנית טיפול קבוצתי במהלך שהותו במאסר.

כן נדחו קבלת ראיות נוספות על-ידי בית המשפט המחוזי, שלא הונחו לפני ועדת השחרורים: נקבע כי בית המשפט המחוזי לא ביקש "לקבל לידיו מידע מודיעיני שלא עמד לנגד עיני ועדת השחרורים במסגרת החלטתה", אלא ביקש אך הבהרה ביחס למועד התרחשותו של אירוע שתואר באחת מן הידיעות המודיעיניות שהוגשו.

מעבר לכך דחה השופט עוזי פוגלמן את טענתו של פינטו שלפיה חרג בית המשפט המחוזי מדפוסי הביקורת השיפוטית, בעת שבחן את החלטת ועדת השחרורים בגדרה של עילת הסבירות ועל-פי אמות-המידה המקובלות. 

נזכיר כי הרב פינטו הורשע במתן שוחד והצעת שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ז"ל ונידון לשנת מאסר וקנס של מיליון שקל. ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר קיבלה את הבקשה לשחרור מוקדם וניכוי שליש מעונשו של הרב, אולם בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את ערעור המדינה על החלטת ועדת השחרורים וקבע כי עונשו של פינטו לא יקוצר. הרב ערער על כך לעליון, והיום כאמור נדחה ערעורו.