שיחזירו את הכסף!

שמכון התקנים יחזיר השכר הגבוה שקיבל רוזנברגר במשך 4 שנים ללא עבודה

מנכל דואר ישראל דני גולדשטיין / צילום:דוברות חברת דואר ישראל
מנכל דואר ישראל דני גולדשטיין / צילום:דוברות חברת דואר ישראל

מה שיפה בדוחות של מבקר המדינה זה שלפעמים הדוח הוא סיכה שמפוצצת בלונים גדולים. הדוח שפורסם בשבוע שעבר עושה את זה בשני נושאים חשובים: תקציב משרד החינוך הוכפל אבל הישגי התלמידים לא השתפרו, המורים לא מקבלים שכר כראוי - אבל שר החינוך נפתלי בנט ממשיך לחייך ולטפוח לעצמו על השכם.

הדוח על מצב התחבורה מתמצת את מה שכולנו רואים יום יום בכבישים - כישלון מהדהד בפיתוח תחבורה ציבורית, פקקים אינסופיים ויותר הרוגים בתאונות - אבל שר התחבורה ישראל כץ מטפח את תדמית הבולדוזר שפתר את בעיות התחבורה.

בסוף השבוע שעבר דחתה מליאת הכנסת את הצעתה של ח"כ תמר זנדברג (מרצ) להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת המשבר התחבורתי, בעיקר בענין מחדלי התחבורה הציבורית. שר התחבורה בממשלות האחרונות מאז 2009, ישראל כץ, האשים את קודמיו והכריז במליאת הכנסת, "יש כאן מהפכה שהולכת ומתקדמת, ודומה למהפכת התשתיות שהביאה לגדולתה של אמריקה לפני 200 שנה".

בדוח מבקר המדינה מהשבוע שעבר יש סיפור מיוחד במינו: מכון התקנים. המנכ"ל הקודם של המכון, דני גולדשטיין, אישר לאחד מבכירי המכון, יצחק רוזנברגר שמו, לקבל שכר של עשרות אלפי שקלים בחודש, במשך ארבע שנים תמימות, בלי שרוזנברגר נכח כמעט במשרדי מכון התקנים. מצד שני, אותו רוזנברגר כיהן כיושב ראש ועדת הכספים של מפלגת העבודה והיה לו שפע של זמן להשתתף בישיבות המזכירות של המפלגה בראשות יצחק בוז'י הרצוג, בידיעת כל בכירי מכון התקנים.

לא פלא שהמבקר מצביע על כך, שבתקופת המנכ"ל גולדשטיין התגלו במכון התקנים כשלים ניהוליים ובעיקר בולטת בעיית תפקודם של שומרי הסף.

התנועה למען איכות השלטון מציגה דרישה הגיונית: מכון התקנים חייב לפעול כדי להחזיר את הכסף שקיבל רוזנברגר בידיעת המנכ"ל גולדשטיין. אפשר גם לדרוש, שאם אי אפשר לקבל את הכסף מרוזנברגר, צריך לדרוש אותו מהנהלת מכון התקנים שידעה ואישרה.

ואם מישהו מתעניין לדעת מה עושה היום גולדשטיין, התשובה היא שהוא מנהל את דואר ישראל. באותו דוח של מבקר המדינה מהשבוע שעבר יש גם הערות חמורות על הליקויים, הרשלנות והתקלות שמאחורי העיכובים הבלתי סבירים במסירת דברי דואר, שכל אחד מאתנו מכיר, שגורמים להפסדים של מאות מיליוני שקלים למשק.

להשתמע בדוח הבא של מבקר המדינה.