מה עשה מנכ"ל קשת אבי ניר בזמן שידור תחקיר "עובדה" על רה"מ?

וגם: מי פגש את אורחי ועידת "הלו שבדיה" שנערכה בארץ?

עפרה שטראוס, אבי ניר, דן שפירו /  צילום: סיון פרג'
עפרה שטראוס, אבי ניר, דן שפירו / צילום: סיון פרג'

רגע לפני הבחירות בארה"ב: עובדים על הקשר

האם אבי ניר הספיק לצפות אמש בתחקיר "עובדה"?

המתח בארה"ב לקראת תוצאות הבחירות עולה, ובשיאו ערכה אמש (ב') לשכת המסחר ישראל-אמריקה אירוע הוקרה במלאת 30 שנים להסכם הסחר החופשי בין המדינות. את האירוע, שנערך בסינמה סיטי גלילות במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הובילו עפרה שטראוס, יו"רית לשכת המסחר ישראל-אמריקה; דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל; ונציגי משרדים ממשלתיים.

בהתייחסו לבחירות בארה"ב אמר הנשיא ריבלין כי "יהיה המנצח בבחירות בארה"ב אשר יהיה, המנצח האמיתי הוא העם, שקולו נשמע ושלוקח חלק בעיצוב עתידו. זו גם העת לזכור שלא משנה באיזה צד של המתרס אתה, נעמוד יחד, אחד לצד השני כחברים עם ערכים משותפים ואינטרסים משותפים העמוקים יותר מכל חלוקה מפלגתית - ערכים של דמוקרטיה, חופש ושוויון".

שטראוס אמרה כי "קשרי הכלכלה בין ישראל לארה"ב הם הבסיס לכל הברית האסטרטגית; ישראל מבחינת השוק האמריקאי גדולה וחשובה ללא פרופורציה לגודלה הפיזי. אנחנו לא רק חולקים ערכים משותפים, ביחד אנחנו באמת משנים את העולם". שטראוס התייחסה לכך שהמבקרים אותה טוענים לממלכתיות יתר, והסבירה כי את השראתה היא שואבת דווקא מראובן ריבלין.

באירוע העניק מנכ"ל הלשכה, עודד רוז, אותות הוקרה לחברות שתרמו לחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות, בהן קבוצת התקשורת קשת, ומשום כך אבי ניר, מנכ"ל קשת, עלה לבמה, בדיוק בזמן שידור פתיחת העונה של התוכנית "עובדה" שעסקה במשרד ראש הממשלה.

עוד הוענקו אותות לחברת WIX, חברת התעופה יונייטד, בנק CITI, אבן קיסר ו-Wework. פרס מפעל חיים הוענק לאיש העסקים מוריס קאהן, על מחויבותו לקידום קשרי הכלכלה והמסחר בין המדינות.

הידקו את הקשר רגע לפני קו הסיום של הבחירות: חזי קאלו, מנכ"ל בנק ישראל; איתן ורטהיימר, יו"ר ישקר; בנג'י סינגר, מנכ"ל Wework ישראל; ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל; אוהד כהן, ראש מינהל סחר חוץ; דוד מימון, מנכ"ל אל-על; רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית למשקאות קלים; יעל רבהון, מנכ"לית אבוט; משה אדרי, בעלי יונייטד קי נג; דרורית ורטהיים, יו"רית קשת; הראל יפהר, מנכ"ל אמזון ישראל; אהרון אהרון, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל; ואחרים.

עפרה שטראוס, אבי ניר, דן שפירו / צילום: סיון פרג'
 עפרה שטראוס, אבי ניר, דן שפירו / צילום: סיון פרג'

השבדים מגלים את הטעם הישראלי

מי פגש את אורחי ועידת "הלו שבדיה" שנערכה בארץ?

בזמן שעיני כולם נשואות במתח לארה"ב של אמריקה, ביקרה בישראל משלחת של כ-30 ונציגי ממשל שבדים, אשר לקחה חלק בוועידת "הלו שבדיה" שהסתיימה אמש. אירוע הסיום התקיים בסימן נטוורקינג וחדשנות במשרדי Wework במתחם שרונה בתל-אביב, בנוכחות קרל מגנוס נסר, שגריר שבדיה בישראל.

אוסקר סטנסטרום, מזכיר המדינה השבדי למסחר ולכלכלה, עמד בראש המשלחת ובמהלך שהותו נפגש בין היתר עם ד"ר נדין טרכטנברג, המשנה לנגידת בנק ישראל; בעלה, הכלכלן וחבר הכנסת פרופ' מנואל טרכטנברג; ועם ח"כ חיליק בר. אמש נפגשו חברי המשלחת עם סטארט-אפיסטים ומשקיעים מקומיים.

סנסטרום הצהיר באירוע הסיום כי "ישראל היא אחת מארבע מדינות המובילות את תחום החדשנות העולמי, יחד עם ארה"ב, יפן ודרום קוריאה, והיא מהווה מודל לחיקוי עבור השבדים בכל הקשור להתנהלות ולפיתוח החדשנות".

עוד נהנתה המשלחת מסיורים קולינריים והעידה כי הכירה בישראל טעמים חדשים שהמטבח השבדי לא מכיר.

אמרו "הלו": אוסקר טורסלונד, מנכ"ל משרד החדשנות של הממשלה השוודית; אולף בירניק, ראש לשכת המסחר שבדיה ישראל; שאול לפידות, מנכ"ל ושותף "מלודאה" שזכתה בפרס החדשנות של משרד המדע לשנת 2016; רן ערד, מהרשות לחדשנות; משה גאון; ואחרים. 

אריה גוטליב - מנכ"ל תדיר-גן

צפוי ליהנות מדמי ניהול חודשיים של 90 אלף שקל

חברת התעשייה תדיר-גן עדכנה על מינויו של אריה גוטליב למנכ"ל, כשבוע לאחר שדיווחה על סיום תפקידו של המנכ"ל הקודם, עודד טורבן, שסיים כהונה קצרה במיוחד של חצי שנה אחרי "הסכמה משותפת בדבר סיום העסקה" אליה הגיעו הצדדים.

מהעדכון עולה כי גוטליב, שיעניק את שירותיו לחברה באמצעות חברה, צפוי ליהנות עם כניסתו לתפקיד מדמי ניהול חודשיים של 90 אלף שקל לחודש בתוספת מע"מ, וכי אלה עשויים להשתדרג משמעותית כבר בקרוב.

תדיר-גן מציינת כי בתחילת 2017 החברה "תשקול לעדכן את התמורה החודשית בגין שירותי הניהול לסך של 110,000 שקל (בתוספת מע"מ)".

בנוסף צפוי גוטליב לקבל מתדיר גן רכב והטבות נוספות, וכן ליהנות ממענק שנתי המבוסס על תוצאות תדיר גן בסכום מקסימלי של כ-500 אלף שקל (5.45 דמי ניהול חודשיים) ומחבילת אופציות.

גוטליב (62) כיהן בעבר במשך כ-13 שנים כמנכ"ל חברת נילית - יצרנית סיבי הניילון והפולימרים לתעשיות הרכב, מוצרי הצריכה, האלקטרוניקה ועוד וכן כיהן במשך כשנתיים כיו"ר חברת דביק המספקת פתרונות למערכי אריזה בקווי ייצור.

תדיר-גן, הנמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי, עוסקת בייצור ושיווק מכלולים מאלומיניום, בעיקר לתעשיית הרכב, ומוצרים מסגסוגת אבץ ומגנזיום, וסובלת כבר זמן מה מסנטימנט שלילי בעסקיה.

ישי דוידי, ועידת ישראל לעסקים 2013 / צילום: תמר מצפי
 ישי דוידי, ועידת ישראל לעסקים 2013 / צילום: תמר מצפי

דני לבנטל - מנכ"ל מישורים

רמי שריקי יעבור לכהן כיו"ר במקומו של דני הרצוג

שבועות ספורים לאחר כניסתו של איש העסקים הקנדי אלכס שניידר לשותפות שווה בחברת הנדל"ן מישורים, זו עדכנה על שינויים במסגרתם ימונה דני לבנטל למנכ"ל החברה במקומו של רמי שריקי, שיעבור לכהן כיו"ר במקומו של היו"ר הזמני, דני הרצוג.

שריקי, גיסו של בעל השליטה במישורים, גיל בלוטרייך, מסר היום (ג') כי "לאחר 15 שנים בתפקיד מנכ"ל החברה, החלטתי לפנות לאתגרים חדשים עצמאיים במגזר הנדל"ן". השינויים צפויים להיכנס לפועל בתחילת 2017.

במישורים הוסיפו כי כחלק מהסכם העסקתו של לבנטל, החברה צפויה להקצות לו אופציות הניתנות למימוש למניות במחירי מימוש החל מ-9.5 שקלים למניה - גבוה בכ-45% משוויה הבוקר שעמד על 6.5 שקלים.

עוד ציינו במישורים כי דירקטוריון החברה אישר הסכם מול שריקי לקבלת שירותי ניהול כיו"ר (באמצעות חברה), וכן כי הדירקטוריון אישר חידוש הסכם לקבלת שירותי ניהול מבלוטרייך (גם באמצעות חברה), בעל השליטה במישורים המכהן בה כנשיא ומנהל פיתוח עסקי וכדירקטור.

כאמור, בשבועות האחרונים דיווחה מישורים כי בלוטרייך חתם על הסכם למכירת כ-16% ממניותיו במישורים לשניידר תמורת 45 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 9.5 שקלים, בעסקה המשקפת למישורים שווי חברה של כ-290 מיליון שקל, ולאחר העסקה יחזיק כל אחד מהשניים כ-37% ממניות מישורים.

הזמנה לפגישה עם ד"ר דייויד פולקרטס-לנדאו

הכלכלן הראשי של קבוצת דויטשה בנק ישתתף בוועידת ישראל לעסקים

ד"ר דייויד פולקרטס-לנדאו, הכלכלן הראשי וראש מחלקת המחקר הגלובלית של קבוצת דויטשה בנק, ייקח חלק בוועידת ישראל לעסקים. בעברו כיהן פולקרטס-לנדאו כראש מחלקת המעקב אחרי שוקי ההון הבינלאומיים וראש המחקר של שווקים פיננסיים בקרן המטבע העולמית. בנוסף, הוא נמנה עם צוות המרצים של בית הספר לתארים מתקדמים באוניברסיטת שיקגו.

ועידת ישראל לעסקים 2016 תיפתח ב-10 בדצמבר ותארח בכירים בינלאומיים מתחומי הכלכלה והעסקים וכן מקבלי החלטות, דמויות מעולם העסקים, הממשל, ובכירי המשק והכלכלה בישראל.