גלי צונאמי מכים בניו-זילנד לאחר רעידת אדמה בעוצמת 7.4

(עדכון) - המכון הגיאולוגי האמריקאי מדווח על רעש אדמה בעוצמה של 7.4 שהורגש במרחק של כ-90 ק"מ מהעיר קרייסטצ'ר'ץ באי הדרומי, בה אירעה רעידת אדמה קטלנית ב-2011 ■ בשלב זה לא דווח על נפגעים

רעידת אדמה / צילום: רויטרס
רעידת אדמה / צילום: רויטרס

רעידת אדמה חזקה בעוצמה 7.4 הורגשה היום (א') בניו-זילנד, כך דיווח המכון הגיאולוגי האמריקאי. הרעש התרחש במרחק של כ-90 ק"מ מהעיר קרייסטצ'רץ', השלישית בגודלה במדינה, הממוקמת באי הדרומי. בשלב זה אין דיווחים על נפגעים באזור, אך אזהרה צונאמי פורסמה באיזור. "על תושבים בחוף המזרחי לעלות לקרקע גבוהה", הודיעו הרשויות.

על פי הדיווחים, בדקות האחרונות גלי צונאמי בגובה של עד כמטר נמדדו בחוף המזרחי של האי הדרומי. "מדובר בגל משמעותי באופן יחסי ועל אנשים להתייחס לכך ברצינות", אמרה חוקרת במכון הסיסמולוגי של ניו-זילנד. קודם לכן קראה הסוכנות להגנה אזרחית לתושבים בכל אזור החוף המזרחי של ניו-זילנד להתרחק מקו החוף ולתפוס מחסה במקומות גבוהים יותר. 

 

"זו הייתה רעידת אדמה ארוכה וחזקה", סיפר הרב דור מבית חב"ד בקרייסטצ'רץ'. "זה היה קצת מלחיץ, אבל הכול בסדר. האזעקה הופעלה בזמן ולא שמענו על נזקים. אנחנו מרגישים כאן לעיתים רעידות קטנות וחלשות, אבל הפעם היא הייתה ממש חזקה ונמשכה זמן רב".

לפני כחמש שנים פקדה את העיר רעידת אדמה בעוצמה 6.3, כשמוקד הרעש היה במרחק 10 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר. כתוצאה מהרעש נהרגו 185 בני אדם ונזק כבד נגרם למבנים בעיר.

בעקבות אותה רעידת אדמה, מבנים רבים קרסו ובהם מגדל קתדרלת קרייסטצ'רץ'. מומחים העריכו כי אותה רעידה הייתה למעשה רעידת משנה לרעידת אדמה שהתרחשה בשנת 2010 באזור, אך גרמה לנזקים קלים בלבד.