בגלל טראמפ: טורקיה פרסמה אזהרת מסע לארה"ב

משרד החוץ הטורקי פרסם אזהרת מסע לאזרחי המדינה שמתגוררים או מטיילים בארה"ב, על רקע ההפגנות האלימות ברחבי ארה"ב נגד הנשיא הנבחר טראמפ והחשש מפני התקפות גזעניות

רג'ב טאיפ ארדואן / צלם: רויטרס
רג'ב טאיפ ארדואן / צלם: רויטרס

משרד החוץ של טורקיה פרסם אזהרת מסע לאזרחי המדינה שבכוונתם לבקר בקרוב בארה"ב - כך דווח היום (א') ב"בלומברג". משרד החוץ הטורקי ציין בהודעה שפרסם כי אזרחי המדינה צריכים להיזהר מפני התקפות גזעניות שיהיו מכוונות נגדם, על רקע בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות.

אזהרת המסע הטורקית יוצאת דופן במיוחד משום שבשנים האחרונים טורקיה עצמה הייתה יעד לאזהרות מסע שהוציאו מדינות אחרות בעולם לאחר שספגה פיגועי טרור קשים בשטחה. לפי פר ארה"ב פרסמה הודעת אזהרת מסע לטורקיה, הודעה שעוררה את זעמם של גורמי הממשל במדינה. שר החוץ הטורקי מבלוט קאווסוגלו אף פרסם הודעה נגדית בתחילת החודש ולפיה איסטנבול ואנקרה בטוחות באותה מידה כמו כל עיר אחרת בארה"ב.

בהודעת משרד החוץ הטורקי, שפורסמה אתמול (שבת) באתר האינטרנט שלו, נכתב כי אזרחים טורקים שמתגוררים בארה"ב או נופשים במדינה, צריכים לנקוט משנה זהירות ולהתרחק מאזורים שבהם מתקיימות מחאות והפגנות נגד או בעד הנשיא הנבחר טראמפ. משרד החוץ הטורקי ממליץ לאזרחי המדינה להישאר רגועים ולהקשיב להוראות כוחות הביטחון אם הם נתקלים באירועים אלימים שמלווים בגזענות.