צפו: מה חושבים עורכי הדין על הגישה הכוחנית של שקד

השיח על בחירת השופטים לעליון לא שכך גם בכנס משרדי הבוטיק של 100 DUN'S ■ והיה גם שיח על הצפת המקצוע, הכישלון בבחינות ההסמכה והשינויים בשוק עריכת הדין ■ צפו בווידאו

איילת שקד / צילום: איליה מלניקוב
איילת שקד / צילום: איליה מלניקוב

במהלך כנס "פורום הנישות של Dun's 100", שהתקיים במשרדי דן אנד ברדסטריט בגבעתיים, התכנסו לשולחן הדיונים עורכי הדין המובילים על-פי תחומי התמחות, ושוחחו על "הדרמות" שמשפיעות ועלולות להשפיע על פניו של המקצוע ושל עולם המשפט בכלל בשנים הבאות.

את אחת הדרמות מוביל הקרע המתוקשר שחשף "גלובס" בין שרת המשפטים, איילת שקד, לנשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, על רקע סבב המינויים הקרוב של 4 שופטים לבית המשפט העליון ושאלת זהותם של המועמדים החדשים לערכאה העליונה. 

בין המשתתפים הייתה גם עו"ד רחל בן-ארי, שהייתה עד לא מכבר בוועדה למינוי שופטים ומכירה את המתרחש מבפנים.

נושא נוסף בו דנו המשתתפים הם מבחני לשכת עורכי הדין האחרונים והצפת מקצוע עריכת הדין, והשאלה אם יש לסגור את שערי המקצוע בפני רבים. נזכיר כי רק החודש זעקו המתמחים שניגשו לבחינה האחרונה וטענו כי הכשילו אותם במתכוון, והשבוע הם ערכו הפגנה נגד הלשכה בשל שיעור הכישלון הגבוה בבחינה, שעמד על לא פחות מ-70%.

במקביל הודיעה שרת המשפטים על שינוי במתכונת בחינות ההסמכה מנובמבר 2017, כך שלבחינת יתווסף חלק על הדין המהותי, בנוסף לדין הפרוצדורלי הקיים, וכן מטלות כתיבה וניסוח משפטיים.