איפה נפגשו אורלי דנקנר, ברוריה לקנר ורינה שביט?

וגם: מי הגיע לתערוכת המזון ישראפוד, ומה הפתיע את ד"ר אלי פישר?

לקנר דנקנר ושביט / צילום: אביב חופי
לקנר דנקנר ושביט / צילום: אביב חופי

הצגה חייבת להימשך

וגם: "מלך הצוללות" מתאוורר עם חברים

אמש (ב') התקבצו ידידי תיאטרון בית ליסין כדי לחזות בפרמיירה להצגה "הר לא זז" ההצגה, שהתקיימה בבית ציוני אמריקה, הוקדשה לזכרו של המחזאי שלה, גלעד עברון, שנפטר במפתיע בחודש אוקטובר האחרון. ההצגה, שחייבת להימשך, אכן ממשיכה אחריו.

כמו תמיד, גם הפעם גדשו את האולם שלל דמויות בכירות, אנשי ונשות עסקים, בהם ליאורה ומיקי פדרמן, בעל השליטה במלונות דן ובאלביט מערכות; אילנה ויאיר המבורגר, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת הראל; חנה וגדעון המבורגר, נשיא הקבוצה; סוניה וצביקה לבנת; נאוה ברק ושלום זינגר; אורלי דנקנר, רעייתו של נוחי דנקנר, שדווקא הגיעה בלוויית חברה; רותי וגבי לסט, יו"ר דלק; רינה שביט; ענת ובני פדני; עורכי הדין ברוריה לקנר, ורדה וחיים סאמט, נילי ואלי זהר, מיכל ומיכאל צלרמאייר; ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין; ורבים אחרים.

מי שעוד משך תשומת-לב בקרב האורחים, היה ידיד התיאטרון, ישעיהו (שייקה) ברקת, המוכר יותר בימים אלה בשם "מלך הצוללות". שמו עלה לאחרונה לכותרות עם פרסום פרשת הצוללות הגרמניות, ולאחר שנודע כי הוא הודח מתפקידו כנציג החברה הגרמנית והוחלף על-ידי מיקי גנור. ברקת, כך מסתבר, הגיע גם הוא להתאוורר מערב תרבותי עם ידידים.

לקנר דנקנר ושביט / צילום: אביב חופי
 לקנר דנקנר ושביט / צילום: אביב חופי

בתיאבון 1 - תושייה מהמטבח הצרפתי

גוזרים את הסרט בפעם ה-33

אתמול פתחו ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר לכנסים ותערוכות בינלאומיות, וגיל שטיר, מנכ"ל הקבוצה, את תערוכת המזון ישראפוד בגני התערוכה בתל-אביב.

בפתיחה החגיגית וברגע גזירת הסרט לתערוכה המתקיימת זו הפעם ה-33, לקחו חלק גם ראובן שליסל, מנכ"ל משותף בחברת ליימן שליסל; אלפרדו צ'וקיהוארה, שגריר פרו בישראל והנספח הכלכלי מריו ורגאס; יהלי עתיר, מנכ"ל מאפית ברמן; שלמה נחליאל, מנכ"ל קבוצת יבנה; השף טיירי דראפו, בעל מסעדת שני כוכבי מישלן בצרפת; ונציגים שונים מרחבי העולם.

זמן קצר לפני האירוע נודע למארגנים כי דראפו כלל אינו דובר אנגלית. מכיוון שהנסיונות למצוא מתורגמן דובר צרפתית בהתרעה כה קצרה עלו בתוהו, מיהרה למשימת התרגום ד"ר ורד דרנגר, רעייתו של איש העסקים אברי דרינגר, שהיא גם חברה טובה של ישראלה שטיר. מרסי בוקו.

שליסל צ'וקהוארה ישראלה וגיל שטיר ודראפו  / צילום: אביב חופי
 שליסל צ'וקהוארה ישראלה וגיל שטיר ודראפו / צילום: אביב חופי

בתיאבון 2 - תבלין הרגולציה

משרד ש. הורביץ מבשל תשובות לתחרותיות בענף המזון

אתמול נערך במשרדי ש. הורוביץ ושות' בתל-אביב מפגש מעורר תיאבון, לפחות לפתרון ותשובות, בו השתתפו נציגי ענף המזון בישראל וחברת הייעוץ BDO זיו-האפט. המטרה: לדון בהשפעת הרגולציה על תחרותיות וריכוזיות בענף.

מסביב לשולחן ישבו נציגי חברות בהן תנובה, שופרסל, טמפו, פרוקטר אנד גמבל, קואופ, ויקטורי, ליימן שליסל, קימברלי קלארק ישראל, ש.שסטוביץ ואחרות.

ד"ר דנה הלר, סגנית הכלכלן הראשי ברשות ההגבלים העסקיים, אמרה כי "הרשות רואה חשיבות רבה ביצירת תנאים להתפתחות היבוא המקביל".

עו"ד חגי דורון, שותף וראש תחום הגבלים עסקיים במשרד ש. הורוביץ ושות', טען כי "הרשות הכניסה פרשנות ראשונית על-מנת לתת לשחקנים בענף פתח לפעולה. עם זאת, יש לקחת בחשבון חידושים במגרש המשחקים הפתוח יותר של יבוא מקביל, מחוץ לענף המזון".

ואילו חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO זיו-האפט, הבהיר כי "חוק המזון ורפורמת הקורנפלקס תורמים בעיקר להגדלת המגוון בחנויות והסרת חסמים נקודתיים, אבל הם לא יכולים להביא לפתרון של בעיית יוקר המחיה בישראל".

הרצוג הלר ודורון   / צילום: איציק בירן
 הרצוג הלר ודורון / צילום: איציק בירן

בתיאבון 3 - טחינה ועוגה

מי הפתיע את ד"ר אלי פישר?

ג'וליה זהר, המייסדת של טחינת אל-ארז, ויוסף זהר, בנה ומנהל הפיתוח העסקי בחברה, ערכו השבוע אירוע חגיגי במפעל המשפחתי בעמק יזרעאל, וזאת לרגל התרחבותו ושיווקו בארה"ב.

בנהנים מארוחה על טהרת הסומסום (ויותר מכך) היו: בני משפחת זהר, בעלי אל-ארז; דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל; רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא; עודד רוז, מנכ"ל לשכת מסחר ארה"ב ישראל; רוני גת, מנכ"ל יפאורה; יוסי זילבר, מנכ"ל אמר; ואסף אזולאי מנכ"ל משותף ב-BBDO.

התעשיין ד"ר אלי פישר, שהגיע לאירוע יחד עם בתו, נורית הראל, יו"רית תשלובת ד"ר פישר, הופתע במיוחד כאשר משפחת זהר הגישה לו במפגש עוגה לכבוד יום הולדתו.

הזמנה לפגישה עם הרמן חינרי-האסי

הרמן חינרי-האסי, מייסד משותף ויו"ר SOFTtribe, החברה לפיתוח תוכנה בגאנה, ייקח חלק בוועידת ישראל לעסקים, במושב שיעסוק באתגרים ואיתור הזדמנויות באפריקה.

חינרי-האסי, אותו הבי.בי.סי כינה "ביל גייטס של אפריקה", משמש כדירקטור במספר חברות וכיועץ לבית המשפט המסחרי בגאנה.

לדבריו, אם אפריקה תחמיץ את "ספינת טכנולוגיית המידע הגלובלית של היום, ייתכן שלעולם לא תהיה לה הזדמנות נוספת לייצר עושר במהירות".

חינרי-האסי שימש בין היתר כיועץ וכמרצה אורח בבית הספר למינהל עסקים וורטון, בית הספר למינהל עסקים של הרווארד ואוניברסיטת קיימברידג'.

ועידת ישראל לעסקים 2016 של "גלובס" תיפתח ב-10 בדצמבר ותארח בכירים בינלאומיים מתחומי הכלכלה והעסקים וכן מקבלי החלטות, אנשי עסקים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה בישראל.