פיירברג: אינטרסנטים ניסו לפגוע בשמי ולהשתלט על נתניה

מסתמן: מרים פיירברג, שהחקירה בעניינה עדיין מתנהלת, תחזור מחר לנהל את עיריית נתניה תחת מגבלות ■ בין היתר ייאסר עליה לדבר עם כמה בעלי תפקידים בעירייה לפי רשימה שהכינה המשטרה

מרים פיירברג, ראשת העיר נתניה (צילום: תמר מצפי)
מרים פיירברג, ראשת העיר נתניה (צילום: תמר מצפי)

מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה החשודה בשוחד, בדרך חזרה לנהל את העיר. פרקליטה של פיירברג, עו"ד נתי שמחוני, הגיע בימים האחרונים להסכמה עם המשטרה, לפיה פיירברג, שהחקירה בעניינה עדיין מתנהלת, תחזור מחר (ד') לעירייה.

לפי ההסכמות, פיירברג תחזור לעבודתה תחת מגבלות. בין היתר ייאסר עליה לדבר עם כמה בעלי תפקידים בעירייה לפי רשימה שהכינה המשטרה.

ההסכמות בין המשטרה לבין פיירברג ועורך דינה עדיין טעונות את אישור בית המשפט. 

מרים פיירברג מסרה: "אני שמחה לחזור ללשכת ראש העיר. אני מתרגשת היום כמו שהתרגשתי בפעם הראשונה - לפני 18 שנה - בעת שנבחרתי לכהן כראש עיריית נתניה, העיר בה גדלתי וזכיתי לעמוד בראשה, ואני גאה בכך. אני רוצה להודות לציבור הרחב בכלל ולתושבי נתניה בפרט, שחיזקו אותי לאורך כל הדרך ומשוכנעים בצדקתי. מי שמכיר אותי, יודע שאין כל שחר לחשדות הנטענים, וחבל שגורמים אינטרסנטיים ניסו לפגוע בשמי הטוב ולהשתלט על העיר. אני יודעת שלא דבק בי כל רבב וסמוכה ובטוחה כי אף רשויות החוק יגיעו למסקנה זו".

פרשת השחיתות לכאורה בעיריית נתניה התפוצצה ברעש גדול ב-5 בספטמבר עם מעצרם של הקבלן אברהם (אבי) תשובה, אחיו של איל-ההון יצחק תשובה; צפריר פיירברג, בנה של ראש העיר; עו"ד אברהם גוגיג; והאדריכל גבי טטרו. עם המעצרים עברה החקירה הסמויה שניהלו המשטרה ורשות המסים בחודשים האחרונים לשלב הגלוי שלה.

החקירה סובבת סביב חשד לביצוע שורה של עבירות שוחד, מירמה, הלבנת הון ומס על-ידי מספר רב של מעורבים, בהקשר לתחום הנדל"ן בנתניה

פיירברג נעצרה בגל המעצרים השני בפרשה, שהתה במעצר שבוע ובהמשך שוחררה למעצר-בית תחת תנאים מגבילים. בין היתר נאסר עליה להגיע לעיריית נתניה למשך 55 ימים - תקופת הרחקה שהוארכה היום ב-20 ימים נוספים.

 

בתחילת החודש קבע השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון-לציון כי מרים פיירברג לא תוכל להיכנס לעירייה עד סוף החודש. "אין ספק כי מצב הדברים בו ראשת העיר אינה נוכחת בעירייה ואינה מסוגלת ליצור קשר עם גורמים רבים בעירייה, פוגעת פגיעה קשה בתפקודה השוטף של עיריית נתניה", ציין השופט, אך קבע כי "עצם חזרתה בשלב זה של פיירברג לעירייה מעורר קושי ויכול להשפיע על עדים כאלה ואחרים".

לפני הדיון בתנאי שחרורה מהמעצר אמרה פיירברג כי "גורמים עברייניים" מנסים להפיל אותה, ובמהלך הדיון הוסיפה ואמרה לבית המשפט כי הזמן בו שהתה במעצר, במעצר-בית ובתנאי הרחקה מהעירייה, נוצל על-ידי גורמים שונים על-מנת לפגוע בה מבלי שהיא יכולה להתגונן.