מבקר המדינה יקדם הצעת חוק להגנה על חושפי שחיתויות

הצעת החוק תאפשר למבקר להטיל סנקציות על מי שמתנכל לחושפי שחיתות במקום העבודה ■ עו"ד חי בר-אל, שהשתתף בהכנת ההצעה: "שיא האבסורד: האחראי על טיפול בחושפי שחיתות ברשויות המקומיות הוא אריה דרעי"

מבקר המדינה יוסף שפירא/ צילום: תמר מצפי
מבקר המדינה יוסף שפירא/ צילום: תמר מצפי

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, יקדם הצעת חוק להגנה על חושפי שחיתויות - כך הודיע היום (ג') שפירא בכנס שדרות לחברה.

לפי ההצעה, שהכינו עורך הדין חי בר-אל ממשרד בר-אל יונש ושות' וחושף השחיתות איציק זקשבסקי, המבקר יוכל להטיל סנקציות פליליות, כולל עיצומים כספיים, על מעסיקים ועמיתים לעבודה שיתנכלו לחושפי שחיתויות ולמי שיפר צווים של המבקר להגנה על חושפי שחיתות.

זקשבסקי הוא עובד לשעבר של חברת החשמל שחשף שחיתויות בחברה ונמצא תחת צו הגנה מפיטורים והתנכלות של המבקר, וזכה להגנתה של עמותת "עוגן" - העמותה היחידה בישראל להגנה על חושפי שחיתויות, שעו"ד חי בר-אל עומד בראשה. המבקר שפירא חלק שבחים בכנס שדרות לעמותת "עוגן".

"חושפי שחיתויות בישראל עוברים מסכת ייסורים", אמר בר-אל בפאנל בשדרות שבו הופיע עם שפירא. "הבעיה חריפה במיוחד ברשויות המקומיות, שם נפוצים תרגילים מלוכלכים במיוחד, כמו ניפוח התיק האישי של חושף השחיתות עצמו בתלונות שווא והגשת כתבי אישום פיקטיביים נגד חושף השחיתות לבית הדין למשמעת ברשויות של משרד הפנים. שיא האבסורד הוא שמי שאחראי כיום על הטיפול בחושפי שחיתויות ברשויות המקומיות הוא לא אחר מאשר שר הפנים אריה דרעי".

לדברי עו"ד בר-אל, "מקובל לתאר את השחיתות כמחלה או זיהום שמתפשט בתוך מערכות הגופים השונים במדינה. לפי האנלוגיה הזאת, חושפי השחיתות הן כדוריות הדם הלבנות שנלחמות בחיידקים. כדי שהגוף יהיה בריא, יש להגן עליהן".