ירידות נרשמו היום (ד') בבורסה בת"א. אתמול נרשמה מגמה חיובית בוול סטריט. המשקיעים דרוכים לקראת תוצאות פסגת אופ"ק שנפתחה היום ונושאים עיניהם גם למשאל העם שייערך באיטליה ביום ראשון הבא. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת.

 

אתמול כאמור ננעלו המדדים המובילים בוול סטריט בעליות קלות, בהובלת סקטור התרופות, כאשר מדד הנאסד"ק העפיל לשיא תוך-יומי חדש. אומדן התמ"ג השני לרבעון השלישי הצביע על קצב צמיחה שנתי של 3.2%, מעל העדכון הקודם ותחזיות האנליסטים. נתוני מאקרו נוספים נתנו רוח חיובית למדדי וולסטריט, ביניהם מדד S&P/קייס שילר שהצביע על קצב עלייה שנתי של 5.5% במחירי הבתים, לרמה שהיא למעשה מעל השיא במחירי הבתים שנרשם ביולי 2006. בנוסף, מדד סנטימנט הצרכנים רשם קריאה גבוהה מהצפי בשוק.

הנפט  עולה בשיעור חד על רקע הכנס השנתי של קרטל אופ"ק שנפתח היום בווינה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאים, המדינות החברות באופ"ק הגיעו להסכם לקיצוץ תפוקות של 1.2 מיליון חביות ביום כך שהתפוקה הכוללת של הארגון תעמוד על 32.5 מיליון חביות ביום.

חשיפת "גלובס": חלל תקשורת   צפויה לסכם על מכירתה לתאגיד התקשורת הסיני Xinwei תמורת 190 מיליון דולר, נמוך בכ-33% מהמחיר שסוכם בין הצדדים לפני כשלושה חודשים, אולם גבוה בכ-50% ממחיר השוק הנוכחי של החברה. החברה אישרה היום באופן רשמי את החשיפה ב"גלובס".

דירקטוריון פועלים  אישר אתמול באופן רשמי את מינויו של עו"ד עודד ערן ליו"ר הבנק. זאת על רקע "חשיפת" גלובס" שלשום לפיה יו"ר הבנק יאיר סרוסי פורש מתפקידו.

בנק דיסקונט  הודיע היום על הסכם שכר היסטורי, כך נודע ל"גלובס". במסגרת ההסכם יוענקו לעובדים תוספות שכר של כ-1,500 שקל בחודש. המנהלים יקבלו תוספת של 1,750 שקל. 

אי.די.בי פתוח השלימה אתמול את השלב הציבורי של גיוס האג"ח (סדרה י"ב) והצליחה לגייס סכום כולל של כ-383.5 מיליון שקל (מתוכם גייסה 325 מיליון שקל בשלב המוסדי).