במערכת הפוליטית לא נפלו מהכסא למשמע העדויות בעניינו של חבר הכנסת מהבית היהודי. בדומה למקרה של הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע בסופו של דבר באונס, מתברר כי מזה שנים היו סיפורים ולחשושים שהגיעו לאזניהם של פוליטיקאים, עוזרים פרלמנטרים ואפילו עיתונאים. אלא שגם הפעם, הסיפורים האלה לא לוו בתלונות רשמיות או בעדויות פומביות.

"אפילו באירועים ציבוריים ראית שהוא מרשה לעצמו להתנהל בצורה גסה ומתמיהה שהיא מעבר לפלרטטנות, וזה מה שמסביר אולי את התחושה שאף אחד לא באמת מופתע", הסבירה ל"גלובס" אחת מחברות הכנסת.

איש התקשורת החרדי יהודה רובינשטיין צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו: "ההטרדות המניות של הח"כ מהבית היהודי זה הדבר הכי ידוע במשכן. לפני חודשיים שמעתי מעיתונאית דתייה מוערכת כי הטריד אותה, אך היא לא רצתה לעשות עניין".

אפילו בסביבתו של הח"כ, הסגירו לכל הפחות את העובדה שהטענות נגדו לא נולדו מאתמול: "אנחנו רגילים כבר כי מדי כמה שנים יש המפיצים סיפורים על חבר הכנסת, ובסופו של דבר מסתבר שאין כלום. אין לנו עניין לתת פרס למלעיזים על ידי סיוע בניפוח הדברים ולכן נסתפק בתגובה זו".

באופן אירוני, התגובה הזו לא רק רמזה כי מדובר בטענות שנשמעות מזה שנים, אלא גם הסגירה את העובדה שמדובר בח"כ ותיק יחסית - משהו שלא ניתן לומר על הרבה ח"כים מהבית היהודי.

בבית היהודי כבר התמודדו בשנה החולפת עם עדויות על הטרדה מינית מצד אחד הח"כים, ינון מגל, עדויות שהביאו לפרישתו תוך זמן קצר במיוחד. ואולם, על פי הערכות, המקרה הנוכחי שונה הרבה בשל אופיו של הח"כ המדובר ויחסיו עם יו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט.

 

האחרון נחשב לחברו הקרוב של מגל ופרישתו היוותה מכה מבחינתו, ואילו במקרה של היום היחסים של השניים עכורים מזה תקופה ארוכה וספק רב אם בנט יצטער על לכתו - מה גם שאין לפי שעה כל סימנים המעידים על כוונה שלו לפרוש. לשכתו של בנט מסרה היום בעניין: "עם הגעת הנושא לפתחו, השר בנט שוחח עם הח"כ הנדון והוא הכחיש את הדברים באופן מוחלט... השר בנט קורא לכל מי שחשה פגיעה, תמיד, ומכל אדם בכל תפקיד - לגשת ולהתלונן לרשויות החוק".

מי שלא הסתפקו בתגובתו של בנט הן חברות הכנסת של מר"צ זהבה גלרון, מיכל רוזין ותמר זנדברג. "נפתלי בנט, נכה את הבית שלך", הן כתבו בהודעה משותפת. "הפעם לא תוכל לחכות שאחרים יעשו עבורך את העבודה. לאף אדם באשר הוא, בייחדו נבחר ציבור, אין חסינות בפני פגיעה בנשים...

"עליך לערוך בירור מעמיק במפלגתך ולהבטיח לנפגעות את תמיכתך והגנתך. פנה אתה לגורמי האכיפה לפתוח בחקירה. כל דרך אחרת עומדת בחזקת שיתוף פעולה עם הח"כ החשוד", הן הוסיפו.