הצוות ההנדסי שמינה משרד התקשורת כדי לבחון את מוכנותו של תאגיד השידור לעלייה לאוויר כבר ב-1 בינואר, מטיל ספק במוכנותו לעלות לאוויר כבר בתאריך זה - כך עולה מהמסמך שנכתב בראשית דצמבר על-ידי מימון שמילה, המשנה למנכ"ל משרד התקשורת וסמנכ"ל פיקוח ואכיפה במשרד, שכפי שפורסם ב"גלובס" הוא זה שמונה כדי לבחון את המוכנות ההנדסית של התאגיד.

יחד עם זאת, עדיין לא ברור אם זה יהיה הקו שעליו תתבסס המדינה מחר (ב') בתגובתה לבג"ץ, במענה לעתירות שדרשו ממנה לנמק מדוע לא ניתן עד כה לתאגיד האישור לעלות לאוויר כבר ב-1 בינואר כפי שמאפשר החוק. על-פי חלק מההערכות, נושא המוכנות ההנדסית דווקא לא יעמוד בלב הטיעון שתספק מחר המדינה לבית המשפט. 

כך או כך, במסמך שהגיע לידי "גלובס" נכתב כי בכל הנוגע לחיבור לתשתיות ההפצה של yes, הוט ועידן פלוס הוצא מכרז שייסגר רק ב-6 בדצמבר (המסמך הוא כאמור מראשית החודש), כשהזוכה יבחר ב-10 בחודש; ורק ב-25 בדצמבר, פחות משבוע לפני העלייה המתוכננת לאוויר, יסתיים, לפי אותה תוכנית, החיבור לתשתיות ההפצה. 

במשרד התקשורת הופתעו לגלות, עוד בסיור שערכו בתאגיד בסוף נובמבר, כי לא רק שבתאגיד לא מחוברים למעשה למשדרים ומעולם לא ערכו שידורי ניסיון, הם גם לא יוכלו לעשות שידורים כאלה עד ימים ספורים לפני העלייה המתוכננת לאוויר ב-1 בינואר. זאת, כשעל-פי מסמך מועצת התאגיד שהוצא כבר באוקטובר, התאגיד ערוך לעלייה לאוויר בתאריך זה.

החשש בהקשר זה הוא כי ללא קיום תקופה משמעותית של שידורי ניסיון, כל תקלה תותיר את ישראל ללא שידור ציבורי, שכן כידוע, במקביל לעליית התאגיד לאוויר, אמורה רשות השידור להפסיק את פעילותה.

 

היום (א') טענו גורמים המקורבים לנושא כי במהלך הישיבות שהתקיימו בימים האחרונים, כחלק מהיערכות המדינה לתשובתה לבג"ץ, גם בפרקליטות הופתעו לשמוע כי זה מצב העניינים. יחד עם זאת, במסמך עליו חתום כאמור שמילה, נכתב גם כי "אנו מתרשמים שהתאגיד נמצא בשלבים מתקדמים של הקמה ומוכנות לשידור, זאת בהתאם לנתונים ותאריכי היעד שהוצגו ונמסרו לנו". 

מהתאגיד נמסר היום בתגובה: "אנו מוכנים לעלות לשידור בינואר, כפי שהודענו במסמך המוכנות. לכל השאלות וההבהרות שביקש משרד התקשורת סיפקנו מענה מקצועי מפורט המעיד על מוכנות התאגיד, ונמשיך לעשות זאת ככל שנדרש". 

לבג"ץ הוגשו שתי עתירות בעניין עלייתו לאוויר של התאגיד. עתירה אחת הוגשה על-ידי ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה", באמצעות עורכי הדין יובל יועז ואלעד מן. העתירה השנייה הוגשה על-ידי ארגון העיתונאים. בשל מחלוקות בין משרד התקשורת ומשרד האוצר, עד כה ביקשה המדינה מספר דחיות להגשת התשובה שלה לעתירות, וכעת, כאמור, היא אמורה לספק את תשובתה מחר.