צפו: זרוע רובוטית סינית זולה ושימושית לצרכנים ולעסקים

סטארט-אפ סיני חשף לאחרונה זרוע רובוטית ייחודית במחיר זול במיוחד, המצוידת בראשי עבודה מתחלפים ויכולה לשמש לצרכים שונים ■ תעניק לעסקים קטנים את היכולת להתחרות בפסי יצור מתקדמים של מפעלים גדולים

אחד האתגרים הגדולים של בעל עסק קטן הוא היכולת להתחרות בפסי היצור המתקדמים של המפעלים הגדולים המצוידים במיטב הטכנולוגיה וציוד רובוטי מתקדם.

סטארט-אפ סיני חשף לאחרונה זרוע רובוטית ייחודית, במחיר זול, במטרה לאפשר גם לבעלי הסדנאות והעסקים הקטנים ליהנות ולנצל את האפשרות להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת לייצור.

ה-Dobot M1, היא זרוע רובוטית המצוידת בראשי עבודה מתחלפים לצרכים שונים שיתרונה הגדול הוא היכולת לתכנות ותפעול ברמת הצרכן הפשוט. ל-Dobot M1 מגוון של יכולות בהתאם לראש המורכב עליה כמו לדוגמא ראש בצורת צבת, ראש יניקה לאחיזה במשטחים, ראש לייזר לצורכי חריטה ועוד ואילו חבילת ההרחבה מציעה ראשים בעלי יכולות הלחמה של מעגלים חשמליים, הדפסה בתלת מימד, וכן שימוש ביכולות חישה בהן מצוידת הזרוע המאפשרות לה את היכולת "לראות". הזרוע יודעת לזהות אובייקטים וצבעים וכך לשמש כממיינת וממפה על פס היצור. כמו כן, ניתן גם לשלב מספר זרועות יחד ולתכנת אותן לעבוד בשיתוף פעולה.

גובה הזרוע הינו 52.7 ס"מ, אורך הזרוע 40 ס"מ ויכולת הנשיאה שלה היא עד 1.5 ק"ג. תכנות ה-Dobot M1 יכול להתבצע באמצעות מחשבי Windows, מק או לינוקס. כמו כן, ניתן לתכנת את הזרוע בעזרת אפליקציה יעודית שהוציאה החברה.

הזרוע נועדה להעניק פתרון לסדנאות יצור ועסקים קטנים כאמור ולסייע להתקדמות טכנולוגית טובה יותר בתהליך היצור. ה-Dobot M1 מגייס כעת כספים באתר גיוס ההמונים קיקסטארטר. הקמפיין יימשך אמנם עד 13 בינואר אך החברה כבר גייסה כמעט 300,000 דולר שהם פי שלושה מהיעד שהציבה לעצמה עם תחילת הקמפיין. עלות הזרוע הרובוטית עם חבילת הבסיס שלה עומד על 1599 דולר. מוצרים ראשונים צפויים לצאת למשלוח כבר במאי 2017.