טראמפ על ההחלטה לא לגרש דיפלומטים מרוסיה: "פוטין אדם חכם"

לאחר שהנשיא הרוסי הבהיר כי לא יגרש דיפלומטים אמריקאים ממדינתו בתגובה לצעדיו החריפים של אובמה, שיבח טראמפ את פוטין בחשבון הטוויטר שלו על ההחלטה להמתין לכהונתו ■ "מהלך נהדר", כתב

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

הנשיא הנבחר של ארצות-הברית, דונלד טראמפ, שיבח אמש (ו') בחשבון הטוויטר שלו את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על החלטתו שלא לגרש דיפלומטים אמריקאים ממדינתו, בתגובה להחלטת הנשיא המכהן ברק אובמה לגרש עשרות מאנשי ממשל פוטין. "זה היה מהלך נהדר מצד פוטין להמתין. תמיד ידעתי שהוא אדם חכם", כתב טראמפ. מוקדם יותר אמש, ציין צוות המעבר של טראמפ כי השניים לא צפויים להיפגש כדי לדון בנושא.

אתמול הורה אובמה לגרש 35 אזרחים רוסים החשודים כמרגלים, ולהטיל סנקציות על סוכנויות ביון רוסיות בשל מעורבותן לכאורה בפריצות במהלך מערכת הבחירות האחרונה. בתגובה, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הכריז על כוונתו לגרש מספר דומה של דיפלומטים אמריקאים מהמדינה, ולמנוע מהסגל הדיפלומטי האמריקאי במוסקבה להשתמש בבית נופש ובמחסן בעיר.

עם זאת, לאחר שהציג את המהלך לפוטין, זה הבהיר כי רוסיה לא תנקוט צעד דומה לזה של אובמה וציין כי יחליט על צעדים נוספים בנוגע ליחסים עם ארצות-הברית רק לאחר כניסתו של טראמפ לבית הלבן ב-20 בינואר. על מהלכו של אובמה אמר הנשיא הנבחר כי על ארצו להתמקד "בדברים גדולים וטובים יותר". עם זאת, הוסיף כי בשבוע הבא ייפגש עם ראשי קהילת המודיעין "כדי להתעדכן בעובדות".

כחלק מצעדיו של אובמה, פחות מחודש לפני תום כהונתו, ייסגרו שני מתחמים בניו-יורק ובמרילנד, ששימשו את רוסיה לאיסוף מודיעין. ל-35 הדיפלומטים מהשגרירות בוושינגטון ומהקונסוליה בסן פרנסיסקו ניתנו 72 שעות לעזוב את ארצות-הברית יחד עם משפחותיהם.

לא ברור עוד באילו דיפלומטים מדובר, אך השגריר בוושינגטון לא צפוי להיות אחד מהם. העיצומים הוטלו על תשעה גופים וגורמים שונים, בהם שירות הביטחון הפדרלי (FSB), יורשו של הקג"ב, וסוכנות המודיעין הצבאית (GRU).