טאבולה רוכשת את החברה הישראלית קומרס סיינסס

commerce sciences היא בחברה שמשתמשת בטכנולוגיות שמנתחות ולומדות התנהגות גולשים באתרי קניות כדי לשפר את הסיכוי שיבצעו רכישה

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

טאבולה קונה את האלגוריתמיקה של האייקומרס ומביאה אותה למערכת המלצת התוכן שלה: טאבולה רוכשת את חברת commerce sciences הישראלית. בטאבולה מסרבים למסור את היקף העסקה אך מציינים כי עובדי commerce sciences ישבו במשרדי טאבולה ויפתחו במשותף מוצרי פרסונליזציה שיוצעו לפבלישרים המקומיים בחינם.

commerce sciences היא חברה ישראלית שמשתמשת בטכנולוגיות שמנתחות ולומדות התנהגות גולשים באתרי קניות כדי לשפר את הסיכוי שיבצעו רכישה באתרי מסחר אלקטרוניים. החברה הוקמה ב- 2012 ע"י יוצאי יחידת 8200 אביב רווח ואייל ברוש ומומנה בין היתר ע"י קרן הון הסיכון ג'נסיס innovation endeavors של אריק שמידט ועוד.

הטכנולוגיות של החברה נשענות על תאוריות מתחום מדעי ההתנהגות והמגע עם כלכלה ואלגוריתמיקה. ע"פ הניתוחים עושה החברה. כבר בתחילת דרכה הוכיחה קומרס סיינסס כי היא סוגלת למשוך יותר מבקרים לבצע קנייה ובכך להעלות משמעותית את אחוזי ההמרה של אתרי מסחר אלקטרוני.

בתוך עולם הדיגיטל נחשבים אתרי האייקומרס לחוד החנית מבחינת אלגורטמיקה וטכנולוגיה בכל הקשור ליצירת פרופילים של יוזרים למטרת פרסונליזציה.

במהלך הרכישה, קונה טאבולה ידע ואלגוריתמיקה שבאים מעולם האיקומרס כדי להשביח את המוצר שלהם עצמם - התוכן. זאת מתוך תפישה שככל שחווית הגלישה של הצרכן תהיה מותאמת יותר לצרכים שלו מערכת היחסים שלו עם יצרן התוכן תהיה הדוקה יותר וכפופה פחות לשערי טראפיק אחרים כדוגמת פייסבוק.

לדברי אדם סינגולדה מייסד ומנכ״ל טאבולה ״אלו הם זמנים חשובים להבין את הערך של מידע וחוויות המשתמש, היות והרשת הפכה להיות מאוד לא אחידה. התפיסה של פרסונליזציה לפי נתונים דמוגרפיים היא מיושנת. היא מתפתחת להקשר בו משתמשים צורכים תוכן ברשת. לכולנו יש אישיוּיוֹת שונות כשאנו מגיעים מרשת חברתית, חיפוש, טלפון, ועוד - דמיינו עולם בו לכל אתר יש גירסה התפורה לכל אחת מאישיוּיוֹת הללו״.

סינגולדה הוסיף כי הוא נרגש לעבוד עם אביב, איל והצוות המוכשר של סיינס קומרס אשר השקיע 5 שנים בהתמודדות עם האתגר המאוד מורכב של פרסונליזציה. "אני מאמין שיש לנו נתיב ברור לממש את הפוטנציאל הגלום ב׳רשת של אחד׳, רשת מותאמת לכל אחד מאתנו, בהתבסס על ההקשר בו אנחנו צורכים תוכן.״