באופוזיציה תוקפים: "שחיתות לשמה, שנתניהו ישעה עצמו"

אחרי הגילויים החדשים על חקירת רה"מ, הרוחות סוערות ■ "זו אינה פרשה גבולית - זה מתן ישיר של שווה כסף, הרבה כסף", אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' ■ ח"כ ציפי לבני: "נתניהו צריך להחליט האם הוא רה"מ או אוליגרך"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

באופוזיציה יוצאים היום (שבת) למתקפה חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הגילויים החדשים על החשדות נגדו. "נתניהו איבד את התוקף המוסרי להיות ראש ממשלה", אמרה ח"כ ציפי לבני, ואילו שלי יחימוביץ' מסרה: "זאת חרפה, על נתניהו להשעות את עצמו".

אתמול (ו') נחשפו גילויים נוספים אודות "תיק 2000", ממנו עולה חשד כי איש עסקים מישראל ניסה לגייס את ראש הממשלה נתניהו כדי שייטיב עימו, ובתמורה אמור היה להיטיב עם נתניהו בתחומים שמעניינים אותו. כמו כן חשף פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ' כי מפרטי החקירה של "תיק 1000" עולה כי איש העסקים ארנון מילצ'ן סיפק לנתניהו במשך 7-8 שנים סיגרים בשווי של מאות אלפי שקלים, ולשרה נתניהו שמפניה ורודה, בשווי 300-400 שקל לבקבוק.

"נתניהו צריך להחליט האם הוא ראש ממשלה או אוליגרך", אמרה הבוקר ח"כ לבני (המחנה הציוני) באירוע "שבתרבות" במודיעין. "הפרשה הזו מגלה שמדובר במשפחה שחיה על חשבון אחרים. אני מקווה שאני מתחילה לראות את הסוף של שלטון נתניהו תודות לחקירות האלה". 

גם ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) תקפה את נתניהו באירוע "שבתרבות" בתיאטרון הבימה ואמרה כי עליו להשעות את עצמו. "הניסיון להקל ראש באספקה שוטפת של סיגרים ואלכוהול לראש ממשלה מכהן לא יצלח", אמרה יחימוביץ'. "זו אינה פרשה גבולית. זה מתן ישיר של שווה כסף, הרבה כסף".

יחימוביץ' הוסיפה כי בפועל היה לנתניהו "שוגר דדי" שסיפק לו פינוקים יקרי-ערך. "זה מעורר שאט-נפש ובוז, זו חרפה, וזו שחיתות לשמה. אין כל הבדל בין מעטפות הכסף של טלנסקי לבין המעטפות האלה", האשימה, "וכאן מדובר ביותר כסף. לא צריך לחכות לרגע שבו נגיע לכתב האישום, אני מצפה משותפותיו הקואליציוניות של נתניהו, מכל מי שידיו נקיות, לא להמשיך לכהן תחת ראש ממשלה מושחת" .

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי "קבלת קצבה חודשית בסך מאות אלפי שקלים במשך שנים מארנון מילצ'ן זו לא מתנה מחברים - זו עסקת חבילה מטרידה. חשדות לקשר אסור עם איש עסקים על-מנת שייטיב עימו, מחייבת את היועמ"ש שהצדק לא רק ייעשה, אלא גם ייראה".

 

"אין איסור על סיגרים כמתנה"

אתמול התייחס עו"ד יעקב וינרוט, פרקליטו של ראש הממשלה נתניהו, לחקירה המתנהלת ואמר כי אין איסור על סיגרים כמתנה. "כל בר-דעת מבין שאם חבר קרוב מביא לחברו סיגרים במתנה - אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל איסור, שום בדל של עבירה פלילית", אמר וינרוט ביחס ל"פרשה 1000". 

"לגבי הפרשה השנייה - מה שאני יכול לומר זה שאחרי ששמעתי את תשובות ראש הממשלה, הייתי ונשארתי רגוע", הוסיף עורך הדין. "לא מדובר בכספים, לא מדובר בהלוואה, לא מדובר במשהו שמקים עבירה, ואני משוכנע שכאשר תשובותיו של ראש הממשלה תישמנע על-ידי מי שתישמענה, יתברר לכל שומע שבכל הדברים הללו אין שום חשש או אבק של עבירה פלילית".