עוד פרישה בתאגיד השידור: סמנכ"לית הטלוויזיה דינה לניר עוזבת

לניר משמשת גם כסמנכ"לית הטלוויזיה בחינוכית, והיא תמשיך בתפקיד זה ■ לניר: "הבנתי שאני לא יכולה לעשות את שני הדברים" ■ לאחרונה פרשה גם סמנכ"לית החדשות של התאגיד, שלומית אברהם-גלוברזון

דינה לניר, סמנכ"לית הטלוויזיה בתאגיד השידור / צילום:יוסי צבקר
דינה לניר, סמנכ"לית הטלוויזיה בתאגיד השידור / צילום:יוסי צבקר

דינה לניר, סמנכ"לית הטלוויזיה של תאגיד השידור הציבורי, הודיעה היום (ג') כי היא פורשת מתפקידה. לניר משמשת בתפקיד מקביל גם בטלוויזיה החינוכית, שגם אותה מנהל אלדד קובלנץ, והיא תמשיך בתפקידה שם. בתאגיד תוקם כעת ועדת איתור שתבחר לה מחליף, ועד שזו תכריע, תישאר לניר בתפקידה.

מדובר בפרישה שנייה של גורם בכיר בתאגיד, לאחר שלפני כ-3 שבועות עזבה את תפקידה סמנכ"לית החדשות בתאגיד, שלומית אברהם-גלוברזון. גם מחליפה של אברהם-גלוברזון אמור להיות ממונה באמצעות ועדת איתור בראשות המנכ"ל קובלנץ, אך זאת עדיין לא יצאה לדרך.

סמנכ"לית נוספת שכבר הספיקה לעזוב את התאגיד היא סמנכ"לית משאבי האנוש גל שטרנברג, שפרשה במאי 2016, כחצי שנה לאחר מינויה. כפי שפורסם ב"גלובס", בנובמבר החליט גם אחד מחברי מועצת התאגיד, נפתלי גליקסברג, לוותר על תפקידו.

לניר, שמונתה לתפקיד רק לפני כשנה, בדצמבר 2015, אמרה היום ל"גלובס" כי קיבלה את ההחלטה כבר לפני זמן, ורצתה להביא את החטיבה לרמת מוכנות גבוהה ולאחר שהוצא מספר משמעותי של מכרזים להפקות טלוויזיוניות. "הבנתי שאני לא יכולה לעשות את שני הדברים (גם בחינוכית וגם בתאגיד, י"כ), ושלאורך זמן זה לא נכון. אני באמת קרועה, ויהיה לי כאן הרבה געגוע למקום הנהדר הזה".

קובלנץ מסר בתגובה: "דינה לניר הובילה את החטיבה במסירות ובמקצועיות לקראת העלייה לאוויר, תוך בניית לוח שידורים ומוכנות החטיבה כולה. דינה היא אחת מנשות המקצוע הטובות ביותר שהזדמן לי לפגוש. מדובר במנהלת מצוינת ואדם ערכי שמוכיח שניתן לשלב בין מקצוענות חסרת פשרות ללב ענק".

לאחרונה אישרה הכנסת את תיקון חוק השידור הציבורי, כך שהתאגיד לא יוכל להתחיל בשידוריו ב-1 בינואר, אף שהוא הודיע כי הוא ערוך לכך, וכעת המועד הרשמי שבו הוא אמור להתחיל לפעול הוא 30 באפריל.