המכונית ללא נהג החדשה של גוגל עולה על הכביש

מכונית המיני-ואן מדגם "קרייזלר פסיפיקה" מתוצרת פיאט-קרייזלר, שמצוידת במערכות הנהיגה האוטונומית של Waymo מבית גוגל, נחשפה השבוע במהלך תערוכת הרכב בדטרויט וצפויה לעלות בקרוב על הכבישים בארה"ב

Waymo, חטיבת הנסיעה האוטונומית של גוגל, משיקה גרסה מסחרית ראשונה של מכונית ללא נהג. מכונית המיני-ואן מדגם "קרייזלר פסיפיקה" מתוצרת פיאט-קרייזלר שמצוידת במערכות הנהיגה האוטונומית של Waymo נחשפה במהלך תערוכת הרכב בדטרויט.

המכונית, שנראית כמיני-ואן רגיל בתוספת מארז החיישנים במבנה המוכר מרכבים אוטונומיים אחרים על הגג, מדגימה את המודל העסקי של גוגל למסחור טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שפיתחה בעשור האחרון: חבירה ליצרניות רכב מבוססות שאחראיות לבניית המכונית, כאשר גוגל מספקת את כל רכיבי החומרה והתוכנה וכמובן הידע הטכנולוגי שדרושים להפיכת הרכב לאוטונומי.

המודל הזה יכול לעבוד לא מעט הודות לרכישה של ווימו. אם בשנת 2009 גוגל הייתה צריכה לשלם 75 אלף דולר עבור חבילה של סנסורים, היום זה עולה ל-Waymo 7,500 דולר בלבד לייצר אותם בעצמה.

במסגרת שיתוף, ביצעה פיאט-קרייזלר שינויים בצי של 100 רכבי פסיפיקה כדי להתאים אותם למערכות הנהיגה האוטונומית שפותחו ונבנו על-ידי וויימו. המכוניות נבדקו במתקן סגור במישיגן ובחודש הבא הן צפויות להתחיל לנסוע על כבישים ציבוריים בקליפורניה ובאריזונה. בשלב גוגל ופיאט-קרייזל מעדיפות שלא להצהיר על מועד צפוי לתחילת השיווק המסחרי שלהן, ומתייחסות למהלך כשלב נוסף במחקר הרכב האוטונומי של וויימו.