"היום-יום של העיתון לא נגמר בנחום ברנע או סימה קדמון. הלחם של העיתון הם עמודי החדשות שלו, והעמודים האלה עוברים בכל עיתון תהליך מאוד אינטנסיבי של עריכה, וזה לא תהליך מתמטי. יש בו הרבה שגיאות. לא טוב, מאוד לא טוב, כשהשגיאות נובעות מאינטרסים זרים, משיקולים זרים. על פי מה ששמעתי בימים האחרונים - אף פעם לא תחקרתי את ידיעות אחרונות - היו מקרים, אני חושב שהם לא היו רבים, שבהם השיקולים הזרים התערבו".

את הדברים הללו אמר היום בעל הטור הבכיר של ידיעות אחרונות, נחום ברנע, באירוע בשם "שישי אסטרטגי" במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. ברנע הקדיש חלק לא גדול מדבריו בשיחה, שאותה הנחה אלוף במיל' גיורא רום, לפרשה שעמדה השבוע במרכז תשומת לב החדשותית: הפגישות שהוקלטו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בהן לכאורה עמדו השניים לתפור עסקה שתספק לנתניהו סיקור חיובי בידיעות.

"מה שמטריד בפגישות האלה הוא העיתוי", אמר ברנע. "זה נעשה בזמן שהעיתון ביקר את נתניהו בחריפות רבה, ומצד שני נתניהו קשר את הביקורת הזאת לאישיותו של מוזס. ובמקביל הייתה הצעת החוק הזאת שכולכם יודעים עליה ("חוק ישראל היום", י' כ'). ועוד יותר בעייתי מהעיתוי הוא מה שעולה מתוך הציטוטים שזה קומבינה או שירקעס - אני לא יודע. זה דבר שנראה לי לא נכון תמיד, אבל במיוחד בעייתי בעולם של היום שהוא שונה מכללי המשחק שהיו לפני 40 ו-50 שנה".

ברנע הוסיף כי כרגע יש יותר שאלות מתשובות והודה כי אלה "ימים לא קלים לאנשי ידיעות, אבל גם לכל מי שעובד במקצוע הזה". "אתם מניחים שיושב מולכם אדם מידיעות ושהוא יודע יותר ממה שהוא מספר, אבל אני חיי על פי מה שאני שומע באמצעי התקשורת, אין לי אינפורמציה נוספת. לצערי, אנחנו לא יודעים מספיק כדי לשפוט. זאת אמירה שצירה להיאמר הרבה פעמים אבל הפעם היא יותר משמעותית".

בעניין יחסיו עם מו"ל ידיעות אחרונות אמר ברנע: "עם מוזס לא דיברתי ואני גם לא אדבר איתו. אם הוא ידבר איתי על חקירתו הוא ישבש חקירה ואני בטוח שהוא לא יעשה את זה, וגם אני לא רוצה להיות שותף לשיבוש חקירה". ובהמשך הוסיף: "אני אחד מבעלי הטורים בידיעות אחרונות, ובשמחה גדולה קראתי שכל האנשים שמתכבדים בתואר הזה -סימה קדמון, בן דרור ימני, יועז הנדל, יגאל סרנה - אמרו, ואני מאמין גם ליושרם, שמעולם לא התערבו להם. לא רק שהמו"ל לא התערב גם העורך לא התערב. אולי הוא התערב פחות מדי".