מסע ייסורים של 48 שעות: טיסה שנוסעי יונייטד לא ישכחו

ישראלים שחזרו מתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס עברו סיוט תעופתי מתמשך ■ יונייטד: הצטערנו לשמוע; הנושא הועבר לטיפול שירות הלקוחות

יונייטד / צילום: צחי הופמן
יונייטד / צילום: צחי הופמן

טיסת סיוט לנוסעים ישראלים שחזרו מתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס שהתקיימה בתחילת החודש: טיסת יונייטד UA90 מניו-יורק לנתב"ג, שאמורה הייתה להימשך 17 שעות (קודם לכן הייתה טיסה מלאס וגאס לניו-יורק, ואחר-כך ניו-יורק-נתב"ג), נמשכה בפועל 48 שעות ארוכות וממש לא נעימות - כפי שנפרט בהמשך. צחי הופמן, כתב הטכנולוגיה של "גלובס" לשעבר, היה בין הנוסעים וסיפר ל"גלובס" על הפארסה. 

הטיסה מלאס וגאס לנמל התעופה ניוארק שבניו-ג'רזי עברה בצורה תקינה, אבל טיסת ההמשך הייתה הכול חוץ מתקינה. ראשית, כבר לפני העלייה למטוס בטיסה, יונייטד החליטה לאתגר את מאות הנוסעים שלה, בכך שהחליפה את שערי העלייה למטוס 3 פעמים! המעבר בין השערים השונים התבצע לאחר מועד העלייה למטוס, כך שהנוסעים עצמם טורטרו בכל נמל התעופה הענק.

חשוב לציין כי ניוארק הוא שדה תעופה הבית של יונייטד, כך שכל בעיה שמתרחשת שם היא באשמתה המלאה.

לאחר העלייה למטוס שהתבצעה באיחור רב, התחילו הצרות האמיתיות. הקברניט הודיע שיש עיכוב בעליית המזוודות למטוס - בכל פעם, מספר רב של פעמים, ציין הקברניט כי מדובר בעיכוב של 20 דקות. ההודעות האלה נמשכו על פני כ-3 שעות, כאשר הנוסעים יושבים במטוס, ללא אוכל או שתייה. תוך כדי ההמתנה המייגעת, הקברניט מודיע שיכולה להיווצר בעיה, כי אם הדבר יימשך עוד זמן מסוים, צוות המטוס יצטרך לבטל את הטיסה, כי הוא יחרוג מזמן המשמרת.

לאחר שעברו כ-3 שעות, חלק מהנוסעים התחילו להתייאש ודרשו לרדת מהמטוס. תגובת הקברניט בכריזה הייתה שאם נוסעים יחליטו לרדת, יצטרכו למצוא את המזוודות שלהם ולבטל את הטיסה. בסופו של דבר הטיסה יצאה לדרך.

המטוס התחיל לצאת מאזור החניה שלו, אבל הודעה בכריזה סיפרה כי נוצר שבר בגרר של רכב ההובלה למטוס, והתיקון דורש המתנה נוספת. עברו עוד כשעתיים, והקברניט הודיע כי יש בעיה באישורי הטיסה, שכן עבר הזמן שהם יכולים להמריא. בסופו של דבר, לאחר כ-6 שעות החליטו להוריד את הנוסעים מהמטוס ולבטל את הטיסה.

למרות המתנה של 6 שעות (!) במטוס, יונייטד לא חילקה לנוסעים מזון או שתייה, למעט מקרה מסוים של חלוקת מים. מי שכן החליטו לקחת יוזמה הם בני-נוער של "תגלית" אשר היו במטוס, לקחו ביוזמתם מגשי שתייה ומזון והחלו לחלק מים לנוסעים.

לאחר הורדת הנוסעים מטיסה UA90, מאות הנוסעים הופנו כולם לעמדת שירות הלקוחות של יונייטד, וכמובן נוצר שם תור ארוך ובלתי הגיוני. הנוסעים הופנו לטיסה חלופית של יונייטד ללונדון, ומשם לישראל. וכמובן, גם הטיסה ללונדון יצאה באיחור - הפעם של יותר משעתיים. הסיבה - יונייטד פשוט לא פינתה מהמטוס את מגשי האוכל המלוכלכים ולא דאגה לאספקה חדשה של מזון לטיסה.

בעקבות האיחור בהמראה ללונדון, הטיסה נחתה בנמל התעופה הית'רו לאחר שמטוס אל-על לישראל כבר המריא, והנוסעים נאלצו להישאר ללון לילה במלון בשדה התעופה במימון יונייטד. צוות יונייטד דאג להסעה למלון במרחק של כ-10 דקות נסיעה, אך לא דאג לארוחת ערב או בוקר לנוסעים שעברו חוויה לא נעימה בלשון המעטה. הטיסה לישראל התבצעה בסופו של דבר עם חברת בריטיש.

אחרי כל זאת, ולאחר שצוות יונייטד לא דאג אפילו להתנצל על התקלות הרבות, המזוודות לא הגיעו לישראל עם המטוס, וגם לאחר 3 ימים עדיין לא נמצאו המזוודות לחלק מהנוסעים. להופמן הגיעה מזוודה לאחר מספר ימים - אך לא המזוודה הנכונה, ורק אחרי 5 ימים הוא קיבל סוף-סוף את המזוודה שלו. 

מטעם חברת יונייטד העולמית נמסר בתגובה: "הצטערנו לשמוע על קורותיו של הכתב בנסיעתו. הנושא הועבר לטיפול מחלקת שירות הלקוחות של החברה, אשר ילמדו את הנושא ויהיו עם הכתב בקשר לאחר בדיקתם".