חשד: בנו של רונאל פישר הטריד את עדת המדינה

בעוד משפטו נמשך, שלושה ממקורביו של רונאל פישר, ובהם בנו, נעצרו בחשד להטרדת עדת המדינה וניסיון לשיבוש הליכי משפט ■ עורכת דינו של בנו של פישר: "מח"ש מנסה לשבור את רוחם של בני המשפחה"

רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור
רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור

בזמן שמשפטו הפלילי של עו"ד רונאל פישר מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, מנסים מקורביו, לפי החשד, להשפיע עליו מבחוץ. היחידה לחקירת שוטרים (מח"ש), שמנהלת את התיק נגד רונאל פישר, חשפה היום (ב') כי בשבוע שעבר היא עצרה לחקירה שלושה מקורבים לרונאל פישר, ובהם את בנו, בחשד להטרדת עדת המדינה ע' ולניסיון לשיבוש מהלך המשפט.

על-פי החשד, טרם העדות של ע', ששימשה כמזכירתו של פישר, ובמהלך עדותה בבית המשפט שנמשכה גם היום, פעלו השלושה למנוע את המשך עדותה של עדת המדינה, לשבש את העדות או להטריד את העדה באמצעות פנייה אליה ולקרובי משפחתה.

החקירה מבוצעת על-ידי צוות חקירה מיוחד של חוקרי משטרת ישראל וחוקרי מח"ש.

עו"ד נטלי שטרול, שמייצגת את בנו של פישר, מסרה כי "הודעת מח"ש מעוותת באופן בוטה את העובדות הנכונות, שעוד יוכחו וייחשפו".

לדברי עורכת הדין, "הפעולה בה נקטה מח"ש והודעתה זו היא חלק מסדרת פעולות שביצעה לאחרונה, תוך שהיא מרחיבה את מעגל הלחץ המתוכנן בקפידה אל בני משפחתו של מר פישר וקרוביו, והכול על-מנת לשבור את רוחם של בני המשפחה, מתוך תקווה שהדבר יוביל להישגים, שמח"ש לא תוכל להגיע אליהם בהכרעה שיפוטית טהורה. עצוב, חבל ומדאיג שככה מתנהלת מח"ש".

 

ניסיונות לגיטימיים למנוע את עדותה של עדת המדינה נעשו בשבועות האחרונים על-ידי יאיר ביטון, לקוחו לשעבר של פישר שעומד לדין לצדו, אך גם הם נכשלו.

בדיון בתיק שנערך לפני כ-3 שבועות בפני השופט משה סובל, העלה ביטון התנגדות לכך שתוצגנה לעדת המדינה שאלות הנוגעות לעניינים החוסים, לגישתו, תחת חיסיון עורך דין-לקוח. השופט דחה את ההתנגדות וקבע כי חיסיון עורך דין-לקוח לא נועד לשמש "עיר מקלט" ללקוח לשם ביצוע עבירות פליליות.

עם זאת, נוכח האפשרות שבסופו של דבר ייקבע כי ביטון לא עבר את העבירה המיוחסת לו, סבר בית המשפט כי יש "ליצור בדרך של קביעה שיפוטית, מוסד של חסיון שימוש", והתיר על כן למדינה לשאול את העדה שאלות רק אם תודיע מראש כי היא מעניקה חיסיון שימוש מוחלט בכל דבר שייאמר על-ידי העדה בעניינו של העורר, וזאת בהליכים פליליים עתידיים וכן בהליכי חקירה.

ביטון לא השלים עם ההחלטה וערער עליה לבית המשפט העליון. ב-3 בינואר דחה בית המשפט העליון את ערעורו של ביטון ואיפשר את המשך עדותה של עדת המדינה.

פישר עומד לדין באשמה כי סחר במידע משטרתי חסוי עם קצין המשטרה, ערן מלכה. לצדו של פישר עומדים לדין פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, רות דוד, יאיר ביטון, שי ברס ונאשמים נוספים. מלכה מצדו חתם על הסדר טיעון שבמסגרתו הודה בעבירות שוחד ומירמה והפרת אמונים ובעבירות נוספות, והוא מרצה עונש של 7 שנות מאסר.