המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע המגמה השלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נשאה היום נאום אשר עיקרו היה הברקזיט, הפרידה מהאיחוד האירופי.

 

בנאומה, ציינה תרזה מיי, בין היתר, כי אזרחי בריטניה בחרו לעזוב את האיחוד האירופי "בעיניים פקוחות", וכי "בריטניה עוזבת את האיחוד, אבל לא את אירופה". [לסיפור המלא]

באירופה מתחילים להתאושש מבחירתו של דונלנד טראמפ לנשיא ארה"ב כמו גם להתבטאויותיו המבולבלות בטוויטר. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר כי היבשת אינה זקוקה ליועצים חיצוניים והתבטאויות בסגנון דומה נשמעו מפיה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. התבטאויות אלה אמורות לעודד את המשקיעים באירופה אחרי החשש הכבד שנלווה לבחירתו של טראמפ והחשש מבדלנות אמריקאית שתפגע בכלכלת היבשת.

לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל (48%), מציע לרכוש את החברה ביחד עם מוטי בן משה , בעל השליטה בקבוצת אלון. ההצעה שהגישו השניים למחזיקי האג"ח של החברה היא ללא בדיקת נאותות, אך יש להניח שהיא רק ראשונית ותלויית מו"מ ארוך. במקביל, יזמית הנדל"ן קבוצת חג'ג' הגישה אתמול הצעה לא מחייבת לרכישת אפריקה . ההצעה הוגשה למחזיקי האג"ח של החברה שבפועל שולטים באפריקה ישראל שנמצאת במגעים להסדר חוב נוסף. [לסיפור המלא]

שותפות לוויתן דיווחו הבוקר לבורסה כי אתמול נחתם מכתב כוונות בלתי מחייב מול אדלטק, במסגרתו אישרו הצדדים את כוונתם לנהל מו"מ על הסכם לאספקת גז טבעי מלוויתן לאדלטק. על פי תנאי ההסכם הבסיסיים, ההיקף המשוער של ההסכם הינו לאספקת כמות כולל של כ-14.8 מיליארד מטר מעוקב (BCM) של גז, במשך תקופה של 17 שנה. נציין את אבנר  ורציו .

החשבת הכללית באוצר קוראת לשר האוצר שלא להאריך הזיכיון של כיל  בים המלח לאחר סיומו, שכן "קיום הליך מכרזי הוא הדרך הנכונה למימוש מכסימלי של חלק הציבור במשאבי הטבע באזור ים המלח". עם זאת, הודיעה החשכ"לית כי היא משאירה את המשך הטיפול בנושא למחליפה, רוני חזקיהו.

אל על  רשמה עליות משמעותיות, על אף הידיעות על התערערות נוספת ביחסי העבודה בחברה.

סלקום  ופרטנר  ריכזו עניין לאחר הפרסום אתמול על מתקפת השיווק של הוט מובייל שנועדה לכרסם במצבת הלקוחות שלהם. נזכיר כי הוט מובייל יצאה אתמול במבצע של 3 מנויים ב-90 שקל במקביל למבצע שלהם של 49 שקל הכל כולל הכל. אתמול הגיבה מניית סלקום בירידות עם יציאת הוט במבצע החדש.