ירידות בסיום המסחר בבורסה; קנון קפצה בכ-5%

מגמה חיובית במרבית בורסות אירופה; מגמה מעורבת בוול סטריט ■ מניות הבנקים איבדו גובה ■ מחרתיים: השבעת הנשיא ה-45 של ארה"ב, דונלד טראמפ

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב נסגרה היום (ד') בירידות לאחר פתיחה מעורבת, על רקע עליות שערים במרבית בורסות אירופה ופתיחה שלילית בוול סטריט. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת.

 

מחרתיים תתקיים השבעתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, וכהונתו תחל באופן רשמי. השווקים ברחבי העולם מתנדנדים ושרויים במצב של חוסר ודאות, לאור העובדה כי אין איש יכול לצפות מה טראמפ, הנשיא הנבחר שעד כה תיקשר בעיקר דרך ציוצים בטוויטר, יגיד בנאומו הראשון כנשיא.

בינתיים, בבריטניה, ראשת הממשלה נשאה אתמול נאום ובו היא ציינה, בין היתר, כי בריטניה תחתור לברקזיט "קשה", כלומר היפרדות מלאה מהאיחוד האירופי, בהתאם להצבעת אזרחיה. עם זאת, הדגישה תרזה מיי את רצונה של בריטניה להישאר בקשרים מלאים עם אירופה, והוסיפה כי ארצה לא תקבל הסכם היפרדות קשה.

מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון עידן אזולאי מציין היום כי "ההתלהבות מבחירתו של טראמפ שככה בימים האחרונים ונראה שכעת המשקיעים ממתינים לראות את ההבטחות שפוזרו בחודשים האחרונים מתממשות. השוק ממתין לטריגר בדמות החלטה של ממשל טראמפ בנושא המדיניות הפיסקלית ו/או רפורמת המס. עד אז השוק ינוע ככל הנראה בטווח מחירים צר תוך שהוא יגיב ל'מיני אירועים' דוגמת נאומה של ראשת הממשלה הבריטית מאתמול".

אפריקה  הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול על רקע הצעות לרכישת החברה מצד גורמים שונים, ביניהם בעל השליטה לב לבייב שחובר למוטי בן משה, וכן קבוצת חג'ג'.

כיל וחברה לישראל נותרות במוקד לאחר שאתמול שלחה החשכ"לית מכתב לשר האוצר, בו היא קוראת שלא להאריך את הזיכיון של כיל  בים המלח אלא לצאת ב-2030 למכרז, בו תוכל כיל להשתתף. עם זאת, מי שיכריע בעניין יהיה מחליפה מסוף החודש, רוני חזקיהו. נציין גם את החברה לישראל .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]