שווה ולא יקר: חופשה חווייתית באחד המקומות היפים בארץ

חופשה עמוסת אטרקציות בצפון במחיר שפוי: ביקור באתר נופש מחודש שמספק אלטרנטיבה לא שגרתית ומשתלמת במיוחד לחופשה בישראל ■ כמה תשלמו עבור לילה, ואילו אטרקציות תמצאו במקום? כל הפרטים בווידאו

החורף שוב איתנו וכמידי שנה אלפי נופשים עושים ויעשו את דרכם בכוון רמת הגולן, כשהם עתידים לכתת את רגליהם בתורות הארוכים והמייגעים שלמרגלות הר השלג הנצחי שלנו, הוא החרמון כמובן. אבל עם כל הכבוד לחרמון ויש כבוד... לרמה יש עוד הרבה מה להציע. אם אלו טיולים רגליים בשמורות הטבע, טיולים אתגריים יותר ברכבי שטח, טרקטורונים ורייזרים, ביקור ביקבים, קטיף פירות ואפילו סיורי תצפית על מוקדי הלוחמה בסוריה.

לאלו מכם המתכננים שהייה של כמה ימים באזור, רמת הגולן מציעה מגוון פתרונות לינה במחירים שפויים, זאת שוב בהנחה ותסכימו להתרחק קצת מההר. אחד מהמקומות האלו הוא קיבוץ אורטל שממוקם כחצי שעה דרומית לחרמון בסמוך להר שיפון. במלונית הקיבוץ תוכלו לבחור בין חדרי האירוח הסטנדרטים והפונקציונאליים ששופצו לאחרונה וכוללים בעיקר מיטה, מטבחון וחצר, בה ניתן לעשות מנגל כשמזג האוויר מאפשר, לבין בקתות העץ החדשות שנבנו בחורשת האורנים הפסטורלית שמציעות חוויה מעט יותר רומנטית. בקתות העץ כוללות שני חדרים, מטבחון, ג'קוזי, קמין שמוסיף לא מעט לאווירה החורפית המנומנמת משהו.. ומרפסת עם פינת ישיבה הפונה לנוף של רמת הגולן. במתחם חדרי האירוח תוכלו גם להתפנק בחדר הטיפולים אותו יש להזמין מראש דרך דלפק הקבלה במקום. 

סביר שהקמין ושמיכת הפוך יעשו את שלהם מהר מאוד אבל אם תסכימו להפרד מהם לכמה שעות או שבאתם עם ילדים אז תמצאו בקיבוץ כמה אטרקציות שנשענות על הנוסטלגיה הקיבוצית של פעם. פינת החי המשודרגת, רפתות הקיבוץ שהפכו לאטרקציה והמחלבה. בעונות הקטיף תוכלו אפילו לצאת ולצוד להנאתכם פירות באופן מודרך.

לאלו מכם שיותר בעניין של אלכוהול מומלץ לקפוץ לביקור ביקב של אילן זעפרני, חבר קיבוץ אורטל שמייצר את היין במקום אך ורק מאשכולות הענבים שגדלים בכרמים השייכים לקיבוץ. זעפרני ישמח לשתף אתכם בכמה מן הסודות של ייצור היין וגם להשקות אתכם לא מעט מהתוצרת המקומית המשובחת. 

אם אתם חובבי יין מושבעים תשמחו ודאי לדעת שבמרחק נסיעה של 10 דקות דרומית מקיבוץ אורטל , באזור קדמת צבי נמצא כפר היין קדם אשר שייך למשפחת קדם. מלבד יין מציע המקום גם את בית הקפה אדיקה ומבחר גדול של טאפסים וגבינות בהתאם לאווירת היין ששורה במקום. כפר היין מציע גם חוויה ייחודית במינה לשתיינים שביניכם - מתחם בקתות אירוח בהן תוכלו לקבל שלוש ארוחות ויין כיד המלך.

גם בקרבת הקיבוץ תוכלו למצוא כמה מוקדי עניין מיוחדים. אחד מהם הוא מפעל השוקולד "דה קרינה", שבבעלות השוקלטרית קרינה צ'פלינסקי בקיבוץ עין זיוון. תוכלו להשתתף באחת מהסדנאות וכמובן לאכול שוקולד לרוב. מקום נוסף שבהחלט שווה ביקור הוא סדנת היצירה של הפסל יופ דה יונג שבמרום גולן המתמחה בפיסול בגרוטאות. ואחרי כל זה, אם בכל זאת אתם מרגישים שלא מיציתם את הרמה, אז הסירו דאגה מלבכם החרמון עדיין שם והוא מציע השנה לצד פעילות הסקי והסנובורד גם אטרקציות חדשות לבילוי בשלג. הם קוראים לזה ראפטינג שלג.