אמנם השווקים נכנסו למצב של אופוריה וזינקו בחדות מאז נבחר דונלד טראמפ לנשיאות ב-8 בנובמבר, אך המשקיע הוותיק ג'ים רוג'רס מודאג ומנסה לצנן את האווירה. "יש יותר מדי אופטימיות", הוא אמר אתמול בראיון לאתר מרקטווץ'. "אנשים מתמקדים בדברים החיוביים בהצהרות של טראמפ ומתעלמים מהדברים השליליים", לדבריו.

לדברי רוג'רס, יו"ר רוג'רס החזקות, יש הרבה חוסר ודאות בכל הנוגע למדיניות שטראמפ ינקוט והוא מאוד לא צפוי. "טראמפ מכוון לפתוח במלחמת סחר. אם זה יקרה, כדאי שתמכרו הכל". המשקיע המנוסה, שכבר חווה מספר משברים כלכליים בחייו, טוען כי מלחמות סחר הן אסון לכלכלה העולמית. "הן תמיד מובילות לפשיטות רגל ולמלחמות אמיתיות". לדבריו, "ההיסטוריה מראה כי אף מדינה לא הצליחה לנצח במלחמת סחר ומעט מאוד אנשים למדו את הלקח מההיסטוריה. אנשים בהווה חושבים שהם חכמים וחזקים יותר מאנשים בעבר".

טראמפ, שהצהיר חדשות לבקרים בקמפיין הבחירות שלו כי יבטל או יפתח הסכמי סחר של ארה"ב עם מדינות באסיה, אמר כי יטיל מכסי מגן בשיעור של עד כ-45% על סחורות המיובאות לארה"ב מסין ואף האשים את סין בכך שהיא מבצעת מניפולציה במטבע שלה. טראמפ לא זנח את הרטוריקה הפרוטקציוניסטית גם בנאום ההשבעה ביום שישי כאשר חזר על סיסמת הבחירות שלו "אמריקה תחילה" ו"נחזיר את המשרות לבית".

מדדי המניות המובילים בארה"ב זינקו בחדות ושברו שיאים חדשים מאז בחירתו של טראמפ. זאת, בעיקר בשל ההבטחות שלו להפחית מסים, לבצע רפורמות במערכת הרגולציה ולהשקיע בתשתיות. "אם הוא יעשה את הדברים הטובים הללו, ימים שמחים לפנינו", אמר רוג'רס.