המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ב') במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים בבורסות אירופה ובוול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת.

 

בנק ישראל החליט היום להותיר את ריבית פברואר על כנה ברמה של 0.1%, על רקע אינפלציה שלילית ב-2016 והתחזקות של 0.2% של השקל מול הדולר בחודש החולף. 

הנשיא דונלד טראמפ, בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות ולהתרגל לביטוי, שהיה עד לפני כמה חודשים בגדר הבלתי אפשרי. ועדיין, מאז בחירתו של טראמפ בנובמבר אשתקד לנשיאות, חוו רוב השווקים ראלי מסחרר, כאשר השאלה כעת האם זה יימשך.

"ראלי טראמפ" היה מבוסס ברובות על ההצהרות של המועמד הרפובליקני בבחירות, לפיהן הוא יפחית את המסים (כולל מס החברות הגבוה) יבצע רפורמות ברגולציה ויוציא לפועל השקעות עתק על שיקום התשתיות. כעת, רבים תוהים האם טראמפ יעמוד במילתו. במקרה שכזה, בשוק מעריכים שהראלי יימשך. מנגד, אחרים בשוק כגון המשקיע האגדי ג'ים רוג'רס, ממליצים למשקיעים "למכור את הכל" אם טראמפ יפתח במלחמת סחר עם סין ומדינות אחרות, כפי שהצהיר בבחירות.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, מוסר היום כי "נאום ההשבעה של טראמפ הותיר את המשקיעים מאוכזבים. בעוד שבנאום שהוא נשא לאחר הבחירות הוא ציין צעדים ספציפיים שהוא עומד לנקוט, מה שהחל את הראלי הגדול, הרי הנאום של יום שישי היה חסר הצהרות בדבר הצעדים הכלכליים לצד העובדה שהוא כלל מספר רב של אמירות שרחוקות מהאופי הפוליטיקלי קורקט שמאפיין נאומים כאלו. מאחר והראלי בשווקים של החודשיים האחרונים התבסס על ציפיות, הרי שמעתה המשקיעים יגיבו רק לצעדים מעשיים. עד אז סביר להניח שהשווקים ימשיכו לנוע בטווח מחירים צר".

שחקן מעוף: צפו לשבירה אלימה, גם בחינה של 1,400 על הפרק

השאלה הגדולה: מניות בנקים או אג"ח בנקים?

פלוריסטם  הוסיפה לרכז עניין לאחר שקרסה אתמול על רקע הנפקה שביצעה במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק, בין היתר בצל נסיגה של חברת Innovative Medical הסינית מהשקעת 30 מיליון דולר בפלוריסטם, ככל הנראה על רקע הגבלות של הממשל הסיני על השקעה בחברות זרות.

חברת איי.סי פאואר, החברה בת של קנון , הודיעה כי תצא להנפקה בניו-יורק ותנסה לגייס כ-350 מיליון דולר לפי שווי של כ-1.5 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

לקראת סוף אוגוסט אשתקד חתמו קבוצת דלק  והחברה הסינית הפרטית Yango Investment על הסכם להעברת השליטה בקבוצת הביטוח הפניקס  לידי החברה הסינית. עתה, עדיין לא ברור מה מצב העסקה והאם דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, תאשר אותה. זאת, כשלשני הצדדים נותר עוד חודש אחד בטרם מי מהם - ובעיקר הצד הרוכש - יורשה לבטל את העסקה בן רגע. עם זאת, הצדדים צפויים להמשיך בעסקה, אבל ללא הכרח ל"בלעדיות".

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]