עניין של טיימינג: מילצ'ן רכש מגרש בבית ינאי ב-13 מ' ש'

המגרש, בשטח 4.8 דונם, סמוך לאחוזה שבבעלות מילצ'ן הממוקמת ברחוב מצפה ים ■ בתחילת החודש פורסם כי רה"מ נתניהו חשוד בקבלת מתנות וטובות הנאה בשווי מאות אלפי ממילצ'ן

המגרש בבית ינאי / צילום: גיל ארבל
המגרש בבית ינאי / צילום: גיל ארבל

איש העסקים ארנון מילצ'ן ששמו עלה לאחרונה לכותרות במסגרת פרשות נתניהו, רכש לאחרונה משק עזר במושב בית ינאי ב-13 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". מדובר במשק הממוקם ברחוב הרדוף וכולל 4.8 דונמים. המשק סמוך מאוד לאחוזה שבבעלות מילצ'ן הממוקמת על המצוק ברחוב מצפה ים, שאותה בנה בתחילת שנות ה-2000 וכוללת נוף מרהיב לים. בעליו של המשק נפטר ומילצ'ן רכש אותו מיורשי הנכס.

הרכישה תאפשר למילצ'ן לבנות על השטח שרכש כביש גישה לאחוזה שבבעלותו, וגם לוודא כי גורם אחר לא יבנה בסמוך לביתו. בעת ביקורה של הזמרת מריה קארי בארץ לפני שנה וחצי, אירח מילצ'ן את קארי ומשפחתה באחוזה.

מושב בית ינאי, השייך למועצה האזורית עמק חפר, ממוקם בין נתניה לחדרה, בסמוך לים. על שפת המצוק של היישוב שאורכה קרוב לקילומטר, ישנן 28 חלקות, בהן מחזיקים בבתים מפוארים אנשי עסקים בעלי ממון ביניהם מילצ'ן, אודי אנג'ל מקבוצת עופר, ואיש העסקים מוריס קהאן.

אחד החששות לגבי הבתים הבנויים באיזור הוא מהתפוררות של המצוק - שעלולה לסכן את יציבותו.

בתחילת החודש פורסם כי רה"מ חשוד בקבלת מתנות וטובות הנאה ממילצ'ן בדמות סיגרים ושמפניות בשווי מאות אלפי שקלים, ותכשיטים לשרה נתניהו בשווי 8,600 דולר. המגזין "פורבס" העריך את הונו של מילצ'ן בשנת 2016 ב-5.6 מיליארד דולר. הוא מחזיק בבעלותו נכסי נדל"ן בישראל ובעולם, כולל בצרפת, ניו יורק, לוס אנג'לס, מונקו, וכן בתל אביב ובהרצליה פיתוח.

מילצ'ן (73) נולד ברחובות, ומחזיק בין היתר כיום ב-9.8% ממניות ערוץ 10. הוא ירש מאביו את חברת "האחים מילצ'ן" שהוקמה בשנת 1950 והפך אותה לחברה מצליחה העוסקת בכימיקלים ובחומרי הדברה לחקלאות. החברה נמכרה בסוף יוני 2009 לאיש העסקים יוסי מימן בסכום המוערך ב-10 מיליון דולר.

בשנות ה-70 הפיק מילצ'ן סרטים ישראליים ביניהם הסרט "דיזנגוף 99". בהמשך השתלב בתעשיית הקולנוע בהוליווד ובשנות ה-90 הקים חברת הפקות, שבה הוא מחזיק עד היום. בין הסרטים שהפיק: "אישה יפה", "מלכודת לפרקליט", "מר וגברת סמית" ו"מלחמת רוז ברוז". הוא נמנה גם בין מפיקיו של הסרט "12 שנים של עבדות" שזכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר לשנת 2014.