למעלה מ-4,000 אנשים בארצות-הברית ממתינים להשתלת לב, מתוכם רק 2,500 יזכו לעבור את הפרוצדורה. גם מתוך ברי המזל האלה סביר להניח שרק אצל מעטים הניתוח יצליח והגוף אכן יקבל את הלב המושתל ולא ידחה אותו כנטע זר. הצורך בפתרון אחר הוא ברור ומדענים ברחבי העולם אכן תרים אחר פתרון ללב שכזה אשר יהונדס מתאים אנושיים בתנאי מעבדה.

קבוצת מדענים מבית החולים הכללי במסטוסצ'ס ומאוניברסיטת הרווארד בארצות-הברית הצליחו כנראה להגיע הכי קרוב שאפשר. לאחר שאספו 73 לבבות שנתרמו למחקר, לבבות שנמצאו כלא כשירים להשתלה, הצליחו המדענים לשטוף החוצה את כל התאים המרכיבים את הלב, כשלאחר התהליך מה שנותר להם הוא מעין חלבון שנקרא מטריצה חוץ תאית.

בשלב השני הצליחו המדענים להנדס תאי עור אנושי למעין תאי אב שיכולים להפוך לכל תא אחר בגוף, בין היתר גם לתאי לב. את תאי הלב המהונדסים הם הוסיפו לחדר השמאלי שבמטריצת הלב שכאמור נוקה מתאים. את כל זה הניחו המדענים בביו-ריאקטור מיוחד, כלומר מתקן המשמש לגידול תאים או רקמת תאים ומאפשר סביבה ביולוגית מתאימה, במקרה הזה סביבה המדמה את פעולת גוף האדם. את התאים הזינו המדענים בתרכובת נוטריאנטית מיוחדת - מעין תרכובת כימית אשר חיונית לחיים ולגדילה של יצורים חיים.

כעבור שבועיים חזרו המדענים אל הביו-ריאקטור וגילו רקמת גוף חדשה שמתאימה באופייה לרקמת לב אנושי צעיר. בעזרת החדרת פולס חשמלי ללבבות הצעירים, מה שנקרא הלם חשמלי (כמו זה שמשמש בהחייאה) שמעו המדענים את דפיקות הלב הראשונות של הלב המהונדס. מדובר בפריצת דרך מדעית שתאפשר בעוד מספר שנים, כך סבורים המדענים, לבצע פרוצדורות להשתלת לב שיהונדס מחדש במעבדה מתאי הגוף של המושתל, ובסבירות גבוה מאוד גם לא יידחה על ידי הגוף.